Buss-Snack

Allmänna bussforum => Busstrafik => Ämnet startat av: S Svensson skrivet 15 december 2019, 23:00:07 PM

Titel: Ingen buss till Ängelholm/Barkåkra
Skrivet av: S Svensson skrivet 15 december 2019, 23:00:07 PM
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/flygbussen-till-angelholm-forsvinner

Ingen flygbuss från Helsingborg till Ängelholm och vice versa. Möjligen taxi istället.
Titel: SV: Ingen buss till Ängelholm/Barkåkra
Skrivet av: Carl Eric skrivet 16 december 2019, 08:57:56 AM
Vilka är de största flygplatserna i Sverige utan kollektivtrafik eller busstrafik?
Titel: Rättelse: Ingen buss till Helsingborg-Ängelholms flygplats
Skrivet av: mittlinje skrivet 16 december 2019, 21:24:45 PM
Rättar rubriken. Flygbussen går till Helsingborg-Ängelholm flygplats och detta via Margretetorpsvägen där infarten till civilflyget ligger. Denna väg trafikeras inte av någon linjetrafik.

På andra sidan ligger gamla F10, vid Valhall i närheten av Barkåkra och där trafikerar stadsbuss 2 och linje 503. Denna del är numer precis som på andra ställen en företagspark bland annat tillverkning av Koenigsegg samt ett intressant museum som drivs ideellt, Ängelholms flygmuseum.

Bara någon kilometer härifrån är den plats där Sveriges värsta flygolycka skedde den 20 november 1964 och 31 passagerare miste livet.
Titel: SV: Ingen buss till Ängelholm/Barkåkra
Skrivet av: 4041434548 skrivet 17 december 2019, 17:37:42 PM
Citat från: Carl Eric skrivet 16 december 2019, 08:57:56 AM
Vilka är de största flygplatserna i Sverige utan kollektivtrafik eller busstrafik?
definitivt inte en stor flygplats, men Örnsköldsvik Airport trafikeras varken av reguljär kollektivtrafik eller flygbussar, trots dagliga avgångar. Antar att det rör sig om för få resenärer
Titel: SV: Ingen buss till Ängelholm/Barkåkra
Skrivet av: Fredde skrivet 17 december 2019, 19:44:37 PM
Citat från: 4041434548 skrivet 17 december 2019, 17:37:42 PM
definitivt inte en stor flygplats, men Örnsköldsvik Airport trafikeras varken av reguljär kollektivtrafik eller flygbussar, trots dagliga avgångar. Antar att det rör sig om för få resenärer

Förmodligen... När SAS lämnar OER 1/2-20 så blir säkert behovet inte heller större, även om BRA (till BMA) och Sveaflyg (till ARN) har för avsikt att börja trafikera istället.