Tidtabellsskifte i Västra Götaland augusti 2022

Startat av VästSverige, 16 juni 2022, 17:11:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


S Svensson

Jag tittade litet på VTA hemsida men hittade inte alls någon text om vad som händer. Däremot en kort bit om att det är skifte i augusti. Kanske lägga in
länk på nytt. Tack !

VästSverige

Vid linjer på Tidtabeller sökte jag 120 eller välj Härryda som Kommun så kommer den upp.
Eller tryck på länken så kommer hösttabellen upp.

Bussmicke

Det var inte mycket...

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

VästSverige

751X är en ny linje som kommer i Augusti.
⚫751X Mölndals Bro-Kikås-Mölndals Bro

IJsbeer67

Har också märkt att trafiken i Götene läggs om. Linje 222, 223, 224, 228 och 230 verkar försvinna helt. 221 får ny tidtabell och i princip inga turer över Gössäter och Österplana längre. Brist på skolbarn, får man förmoda. Eller så tar kommunen över skoltrafiken i egen regi.

Goda nyheter i sammanhanget är väl att man kan åka närtrafik med alla Västtrafikbiljetter (utom kontoladdning på Västtrafikkort) från december.

Bussmicke

Citat från: IJsbeer67 skrivet 20 juli 2022, 10:37:10 AM
Har också märkt att trafiken i Götene läggs om. Linje 222, 223, 224, 228 och 230 verkar försvinna helt.

Aj då, tur jag besökte Götene och fotade där på morgonen i september 2021.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rikard

Fanns ingen PDF till 751x ännu iallafall. får kolla vid senare tillfälle. Skall köra den så var nyfiken på hur de tänkt
Rikard

Lars-Håkan_E

I Götene tar väl Ellös över skolskjutsarna vid skolstarten.

Alex

Citat från: Rikard skrivet 20 juli 2022, 13:07:46 PM
Fanns ingen PDF till 751x ännu iallafall. får kolla vid senare tillfälle. Skall köra den så var nyfiken på hur de tänkt
Rikard

Den finns i reseplaneraren nu, går varje halvtimma mellan 6:13 till 19:31 från Mölndals bro -  Gamla torget - Mölndals stadsmuseum - Svanegatan - Fjällgatan - Glättaregatan - Ejdergatan - Kyrkogårdsgatan sedan direkt till Mölndal igen.

VästSverige

Tack för hjälpen tänkte fråga var 751X stannar.

Rikard

Undrar om de tar in småbussar för det blir väl inte så lätt o vända vid Svanegatan...eller går det komma runt på lokalgatorna där tro.....  inte vart där o kollat in saken.
Rikard