Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.


Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Erling.L

min första undran e Stegos beg bildelar???
låter inte tiktigt som ett buss/taxibolag
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Clabbe

Med hjälp av sökmotor så har familjen flera strängar på sin lyra, Erikssons Taxi i Kristdala.

Sundås

Citat från: Walter skrivet 12 april 2016, 12:59:25 PM
Vinst för Bergkvara och sorti för Nobina.

Inte bara det - Flexbuss ökar också rejält och Buss i Väst minskar kraftigt.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

1896

Utan att räkna de så kallade timfordonen, så får jag det till 35 fordon för Nilsbuss, och 30 för Buss i Väst. Hur mycket trafik har Nilsbuss idag ?

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 12 april 2016, 17:40:51 PM
Utan att räkna de så kallade timfordonen, så får jag det till 35 fordon för Nilsbuss, och 30 för Buss i Väst. Hur mycket trafik har Nilsbuss idag ?

Nilsbuss fick ju i den förra upphandlingen 2007 Hultsfred o Vimmerby + att man övertog det kontrakt som Swebus "vann" i Nybro från trafikstarten, det exakta antalet fordon har jag inte just nu :-( men runt 25 bussar bör det röra sig om

1896

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 12 april 2016, 17:55:52 PM
Nilsbuss fick ju i den förra upphandlingen 2007 Hultsfred o Vimmerby + att man övertog det kontrakt som Swebus "vann" i Nybro från trafikstarten, det exakta antalet fordon har jag inte just nu :-( men runt 25 bussar bör det röra sig om

Så vi kan slå fast att även Nilsbuss nått framgång ?

snömannen

Bergkvarabuss tar över det mesta i södra Kalmar län från augusti 2017, bl.a. stadstrafiken i Kalmar och regiontrafiken mot Öland.

Detaljer finns att läsa på följande sida:
https://www.klt.se/Om-oss/Nyheter/Trafikupphandlingen-2017/

Bussmicke

Trist utan Nobina.  Nu blir det Tyvärr ännu mer Citaro...

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: snömannen skrivet 12 april 2016, 18:49:36 PM
Bergkvarabuss tar över det mesta i södra Kalmar län från augusti 2017, bl.a. stadstrafiken i Kalmar och regiontrafiken mot Öland.

Detaljer finns att läsa på följande sida:
https://www.klt.se/Om-oss/Nyheter/Trafikupphandlingen-2017/

Det är väl inte krav på övertagande av fordonen med tanke på att de är så pass gamla? Däremot lär väl Nobina 7461 och någon mer enstaka överleva och förflyttas till andra län där Nobina har trafik.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Sundås

Flexbuss kommer få lämna stora delar av de områden där de kör idag för att istället börja köra i nya områden.

Roligt att Ukna klarade sig kvar, det är ju en av de få mindre aktörer som finns i länet. Likaså kommer väl Hjalmarssons få fortsätta köra Mörlunda/Virserum då de är med i Buss i Väst.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

1896

Vilka var övriga anbudsgivare ? Var det någon som la bud på rubbet ?

1896

Läser man på KLTs hemsida så står det att det var totalt 30 olika anbudsgivare, det står också att det kommer att införas en ny design i länet, exakt vad som avses med ny design, framgår dock inte, men det måste väl rimligtvis röra lacken på bussarna ?

Sundås

Citat från: Kung Vasa skrivet 16 april 2016, 15:55:42 PM
Läser man på KLTs hemsida så står det att det var totalt 30 olika anbudsgivare, det står också att det kommer att införas en ny design i länet, exakt vad som avses med ny design, framgår dock inte, men det måste väl rimligtvis röra lacken på bussarna ?

Ja, det är ny lack på bussarna. Kommer bli gult och vinrött om jag minns rätt.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se