Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.




Walter

Det man kör idag omfattar väl fler bussar?

6664-6692 flyttades från Malmö/Lund och sedan några 672x från Helsingborg och sedan övertog man väl 3 bussar från Veolia som fick nummer 600x hos Nobina. 6664 har ju sedan flyttas ned till Helsingborg. Så närmare 30st kör man väl idag.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 17 september 2015, 22:54:58 PM
Det man kör idag omfattar väl fler bussar?

6664-6692 flyttades från Malmö/Lund och sedan några 672x från Helsingborg och sedan övertog man väl 3 bussar från Veolia som fick nummer 600x hos Nobina. 6664 har ju sedan flyttas ned till Helsingborg. Så närmare 30st kör man väl idag.

6665-6692
6724-6726
6004-6007 (F.d. Veolia)

Dessa bussar är i nuläget i bruk under Nobina Norrköping. 6664 är som sagt "hemma" i Skåne igen.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

1896

Östergötland fortsätter med relativt korta avtalsperioder, undantaget är väl Linköping, det avtalet gällde väl vid undertecknandet i 8 år ?  ???

1896

Citat från: Ebermark skrivet 17 september 2015, 19:28:48 PM
http://www.ostgotatrafiken.se/Om-oss/Nyhetsarkiv/Landsbygdsupphandlingen-avgjord/

Då kan vi undra vem som ska köra i Finspång åt Sambus, och vem som ska köra i Söderköping åt Buss i Väst ?  ???

I övrigt så verkar Blåklintsbuss vara den stora förloraren, har de något uppdrag kvar åt länsbolaget ?  ???

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kung Vasa skrivet 18 september 2015, 18:05:32 PM
Då kan vi undra vem som ska köra i Finspång åt Sambus, och vem som ska köra i Söderköping åt Buss i Väst ?  ???

I övrigt så verkar Blåklintsbuss vara den stora förloraren, har de något uppdrag kvar åt länsbolaget ?  ???

Blåklintsbuss är delägare i Bliva och lär få en del uppdrag den vägen. Vem som skall köra åt Sambus respektive Buss i Väst passar jag på.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Lars-Håkan_E

Ska man spekulera vilket brukar vara poppis så skulle jag säga Weidermans resp. Söne.

Jan

I branschen 37 år

Ugglan

Citat från: virtual1 skrivet 17 september 2015, 21:11:50 PM
Trist att Keolis tappade Finspång...
Håller också med dig, det verkar som om att det mest går utför för Keolis. En gång i tiden så trafikerade man ju t.ex. hela Södermanlands och Örebro Län, nu har man bara garaget i Odensbacken kvar  :'( .

virtual1

Citat från: Jan skrivet 18 september 2015, 18:41:12 PM
Håller med dig till 100%

Trodde tom att de skulle utökat sin trafik denna gång. Blir intressant att se hur de olika anbudsgivarna hamnat.

Lars-Håkan_E

Citat från: Ugglan skrivet 18 september 2015, 20:01:23 PM
Håller också med dig, det verkar som om att det mest går utför för Keolis. En gång i tiden så trafikerade man ju t.ex. hela Södermanlands och Örebro Län, nu har man bara garaget i Odensbacken kvar  :'( .

Där var ju trafiken ett arvegods från Länsbolagets egentrafik som ombildades till Näckrosbuss och slogs ihop med SL Buss AB till Busslink, när trafiken sedan upphandlades har man ju både vunnit och förlorat i olika omgångar och detsamma gäller i ett annat län, Östergötland.

Ugglan

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 september 2015, 21:12:08 PM
Där var ju trafiken ett arvegods från Länsbolagets egentrafik som ombildades till Näckrosbuss och slogs ihop med SL Buss AB till Busslink, när trafiken sedan upphandlades har man ju både vunnit och förlorat i olika omgångar och detsamma gäller i ett annat län, Östergötland.

Men Keolis/Busslink/Näckrosbuss tycker jag då mest förlorat trafik år efter år, att man skulle förlora vissa områden fick man ju räkna med (gamla SLT,T-buss  och LiTA), men att man skulle försvinna helt och hållet från stora delar av dessa områden trodde i alla fall inte jag skulle inträffa på 20 år. Men det är väl upphandlingarnas regler....

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.