Författare Ämne: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?  (läst 551867 gånger)

Utloggad Bussmicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 25765
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #105 skrivet: 05 juli 2014, 00:34:44 AM »
På Orust har väl Bergkvarabuss trafik i flera år till..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Utloggad mittlinje

• Medlem
  • Antal inlägg: 311
« Svar #106 skrivet: 05 juli 2014, 16:43:45 PM »
Bergkvarabuss har avtal t o m juni 2020 med möjlig förlängning +2 (2022)! Du har ju redan fått svar på detta via privat meddelande (men kanske få det konfirmerat här). Detta gäller skollinjetrafik samt närbusstrafik.

Nuvarande linjetrafik på Orust upphandlas t o m juni 2023, upphandlingssvar prel slutet av augusti 2014. Troligen förlängs Bergkvarabuss`nuvarande skolavtal med ett år till detta datum (2023, ifall man är nöjd med trafiken).  Detta för att få ett gemensamt slutdatum för skol- och linjetrafik t o m 2023 och då kunna göra en gemensam upphandling för kombinationen skol/linje????  Det finns alltså två avtal på Orust - ett som berör skol- och närbusstrafik och ett som berör linjetrafik. Ett går ut 2020 + 2  samt ett 2023.

Utloggad Bussmicke

• Medlem
    • Bussmicke.se
« Svar #107 skrivet: 05 juli 2014, 16:57:55 PM »
Skrev så där i fall andra undrade

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Utloggad Walter

• Medlem
  • Antal inlägg: 6218
« Svar #108 skrivet: 05 juli 2014, 18:53:18 PM »
Bergkvarabuss har avtal t o m juni 2020 med möjlig förlängning +2 (2022)! Du har ju redan fått svar på detta via privat meddelande (men kanske få det konfirmerat här). Detta gäller skollinjetrafik samt närbusstrafik.

Nuvarande linjetrafik på Orust upphandlas t o m juni 2023, upphandlingssvar prel slutet av augusti 2014. Troligen förlängs Bergkvarabuss`nuvarande skolavtal med ett år till detta datum (2023, ifall man är nöjd med trafiken).  Detta för att få ett gemensamt slutdatum för skol- och linjetrafik t o m 2023 och då kunna göra en gemensam upphandling för kombinationen skol/linje????  Det finns alltså två avtal på Orust - ett som berör skol- och närbusstrafik och ett som berör linjetrafik. Ett går ut 2020 + 2  samt ett 2023.

Om avtalet säger att förlängning är möjligt i max två år så kan man inte sedan förlänga ytterligare ett, det blir brott mot upphandlingslagen. Detta oavsett om man är nöjd eller ej eller om man vill slå ihop avtal.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

• Gäst
« Svar #109 skrivet: 17 juli 2014, 14:08:33 PM »
Kalmar län kommer att upphandlas, vilket inte finns med på Svensk kollektivtrafiks sida, med start Juni -15, presentation av antagna entreprenörer i Juni -16 och trafikstart Augusti -17.  :)

Utloggad Bussmicke

• Medlem
    • Bussmicke.se
« Svar #110 skrivet: 17 juli 2014, 15:47:29 PM »
Lång framförhållning.  1 år mellan varje steg

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Utloggad Knallhatt

• Medlem
  • Antal inlägg: 302
« Svar #111 skrivet: 20 juli 2014, 10:18:36 AM »
Om avtalet säger att förlängning är möjligt i max två år så kan man inte sedan förlänga ytterligare ett, det blir brott mot upphandlingslagen. Detta oavsett om man är nöjd eller ej eller om man vill slå ihop avtal.

Om avtalet på ordinarietrafiken säger x år plus 1+1 i option så kan man alltid välja att inte utnyttja sista optionsåret för att samordna avtalen på det sättet.

Utloggad Walter

• Medlem
  • Antal inlägg: 6218
« Svar #112 skrivet: 20 juli 2014, 10:25:46 AM »
Om avtalet på ordinarietrafiken säger x år plus 1+1 i option så kan man alltid välja att inte utnyttja sista optionsåret för att samordna avtalen på det sättet.

Jag uppfattade ditt inlägg som att båda optionsåren redan var utlösta.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

• Gäst
« Svar #113 skrivet: 30 juli 2014, 20:31:36 PM »
När ska Norrlandskusten upphandlas nästa gång ?  ???

Inloggad Lars-Håkan_E

• Medlem
  • Antal inlägg: 4816
« Svar #114 skrivet: 30 juli 2014, 21:25:13 PM »
När ska Norrlandskusten upphandlas nästa gång ?  ???

Norra eller södra?

Veolia eller Ceris

Utloggad Jacob med C

• Medlem
  • Antal inlägg: 1241
    • Bussbilder.com
« Svar #115 skrivet: 30 juli 2014, 22:13:21 PM »
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

1896

• Gäst
« Svar #116 skrivet: 31 juli 2014, 17:08:18 PM »
Kolla denna tråd. http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,34836.msg255344.html#msg255344

Det var Veolias trafik jag tänkte på, enligt länken gäller avtalet i 5 år, eftersom tråden är skriven i April -10 antar jag att avtalet trädde i kraft -11, vilket borde innebära att en ny upphandling är nära förestående, då trafikstart för ett nytt avtal borde vara -16 ?  ???  Eller fanns det options år ?  ???

Utloggad Jan

• Medlem
  • Antal inlägg: 3693
  • Snabbussar, det vill kunden ha!
« Svar #117 skrivet: 31 juli 2014, 19:44:28 PM »
Norra eller södra?

Veolia eller Ceris
Har för mig att Norrlandskusten idag är Luleå-Umeå. Linje 10 hör inte till Norrlandskusten längre.
I branschen 37 år

Utloggad Greger Larsson

• Medlem
  • Antal inlägg: 3580
« Svar #118 skrivet: 31 juli 2014, 19:51:44 PM »
Det var Veolias trafik jag tänkte på, enligt länken gäller avtalet i 5 år, eftersom tråden är skriven i April -10 antar jag att avtalet trädde i kraft -11, vilket borde innebära att en ny upphandling är nära förestående, då trafikstart för ett nytt avtal borde vara -16 ?  ???  Eller fanns det options år ?  ???

Det är 5+3 år med trafikstart dec -10. Således ingen upphandling de närmaste åren.
Vad gäller söder om Umeå, dvs linje 10 som Ceris kör så kommer den linjen försvinna i sin nuvarande form. Om det blir redan i december eller något år framåt tror jag inte är klart ännu.

Utloggad Bussmicke

• Medlem
    • Bussmicke.se
« Svar #119 skrivet: 01 augusti 2014, 01:37:45 AM »
Linje 10,  står ju Norrlandskusten på den.  Varför ska den försvinna?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.