Några buss bilder från de sista dage XVIII

Startat av Jens Christesen, 20 mars 2009, 17:48:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svemicke

Citat från: Jens Christesen skrivet 24 mars 2009, 08:29:55 AM
ja, det er rigtigt  :)
Disse to tyska bussar har dansk reklame!


jeg flytta  :) - bilderne er från "de senaste dagarna"
Hvor sejt!

Findes der nogle busser fra Sydtrafik, der passerer den tyske grense og kører ind i Tyskland? Hvis der er, findes det billeder på dette? Også hvis det tyske trafikselskab kører ind i Danmark. Er der noget samarbejde mellem Sydtrafik og hvad nu det tyske trafikselskab hedder?

Arrjh, hvor er jeg bare jaloux! Jeg vil også kunne tale både dansk og tysk flydende!

Kunne være sjovt, at se busser der er skiltede både Apenrade og Aabenraa for eksempel, for jeg udgår fra, at Aabenraa er det sted, de kører til fra Tyskland.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Jens Christesen

Hej,

Citat från: Svemicke skrivet 24 mars 2009, 15:55:45 PM
Hvor sejt!

Findes der nogle busser fra Sydtrafik, der passerer den tyske grense og kører ind i Tyskland? Hvis der er, findes det billeder på dette? Også hvis det tyske trafikselskab kører ind i Danmark. Er der noget samarbejde mellem Sydtrafik og hvad nu det tyske trafikselskab hedder?

Arrjh, hvor er jeg bare jaloux! Jeg vil også kunne tale både dansk og tysk flydende!

Kunne være sjovt, at se busser der er skiltede både Apenrade og Aabenraa for eksempel, for jeg udgår fra, at Aabenraa er det sted, de kører til fra Tyskland.

Følgende buslinier er grænseoverskridende:

D-Aktiv Bus Flensburg (Flensborg Bybus) Linie 1 - (D-Flensburg) Banegård - (D-Flensburg)  bybusterminal - (DK-Kruså) rutebilstation
alle 15 minuter

Aktiv Bus 2 i Kruså (med tysk skiltet Krusau)


Aktiv Bus 29 ved Kruså (med dansk skiltet Kruså)


D-Autokraft og DK-Rutebilselskabet Haderslev deler sig linien 1044 / 10 mellem D-Husum - D-Flensburg - DK-Kruå - DK-Sønderborg
(Der er ingen direkte linie mellem D-Flensburg og DK-Aabenraa - skift i DK-Padborg)
alle 1 til 2 timer

D-Autokraft Flensburg 568 (bemærk Sydtrafik bogmærke) i D-Flensborg


D-Autokraft Flensburg 684 i DK-Sønderborg (garage rutebilselskabet Haderslev)


D-Autokraft Husum 691 i DK-Sønderborg rutebilstation


D-Autokraft Husum 856 i D-Husum


D-Autokraft Husum 652 i DK-Sønderhav


DK-Rutebilselskabet Haderslev 955 i D-Flensburg


DK-Rutebilselskabet Haderslev 011 i D-Viöl


Danske DK-Rutebilselskabet Haderslev kører i D-Husum i "pausen" en lille regionalrute i tyskland!

Fra køreplanskiften i Juni 2009 stopper Rutebilselskabet Haderslev denne linie.
Linien blev udskrivet - vinderen er danske DB Pan Bus (DB = Deutsche Bahn). Selskabet ejes af tyske Autokraft!

D-Autokraft Niebüll, Linie 10/9 mellen D-Niebüll og DK-Tønder
alle 2 timer


Autokraft Flensburg / DK-Abildskou Linie Århus - Flensburg - Berlin
(drives kun med busser fra Abildskou)
1 x dagen

Abildskou 144 i Kruså




det er hvad der kører i normalt liniedrift over grænsen


alle disse og mange mange flere billeder findes også på min hjemmeside
www.stadtbus-flensburg.de

Grænseoverskridene Linie
Stoppested Flensburg: Autokraft
Stoppested Schleswig-Holstein: Autokraft Niebüll og Husum
Stoppested Danmark: Abildskou og Rutebilselskabet Haderslev

Bilderne er bag bussen reg.nummer (nummerpladen til venstre i listen)

Jens



Svemicke

Meget interessant og mange tak for disse billeder!

Hvad gælder for regler for de grænseoverskridende linier? Det er vel ikke tilladt, at udføre bustrafik in i et andet land uden særlige tilstand? Jeg tænker på det, der kaldes for cabotage og lignende. Desuden er det jo her amtstrafik og ikke den slags eksprestrafik som blandt andet Swebus Express udfører. Men det virker ikke som, at der i Flensburg findes modsvarende amtstrafik for det virker som at busserne ikke er nødt til at være malede i en særlig farve. Stimmt das?

För er som inte förstår danska så kan jag på svenska meddela att jag lade märke till en rolig sak. Sønderborg betyder ungefär Söderborg på svenska medan det tyska Sonderburg betyder ungefär Specialborg. Stadsnamnet har alltså två olika betydelser. Jämför med Sonderfahrt som betyder specialkörning. Det vi kallar för Abonnerad i Sverige.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -