Körintryck av Volvo B9S, GS966 [Bild]

Startat av Nupski, 03 februari 2009, 00:37:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 03 februari 2009, 23:24:43 PM
Intressanta recensioner du lägger upp. Fortsätt gärna med det!  :)

Rör den sig aldrig på sträckor där man har glädje av en högre topphastighet? Känns ju som att bussen måste vara väldigt oflexibel med den specen. 1200 rpm är ju ingenting, och även om linjerna inte innefattar sträckor med mer än 70, så lär det väl komma till pass vid transportkörningar?

Jo ligger man på enfiliga 90km/h vägar så blir det en del idiotomkörningar men även när jag tuffade hem på E20 härom dagen i 70km/h så var det långtradarförare som undrade vad jag höll på med.

Citat från: Hagri skrivet 04 februari 2009, 02:30:51 AM
Har ni fler vagnar än B9S som är spärrade?

Alla Volvobussar i ledbuss utförande 24m samt 18m är spärrade i 70km/h (Vet inte hur det är med 950 och 951 gamla Swebus vagnarna) Spårvägens B7R är spärrade i 80km/h resten får tuffa på i 90km/h. Sen har vi den Oudsten som borde vara spärrade i 70km/h men inte är spärrade förrän i 90km/h.

Ersa

Citat från: Tomas skrivet 04 februari 2009, 09:29:27 AM
Alla Volvobussar i ledbuss utförande 24m samt 18m är spärrade i 70km/h (Vet inte hur det är med 950 och 951 gamla Swebus vagnarna) Spårvägens B7R är spärrade i 80km/h resten får tuffa på i 90km/h. Sen har vi den Oudsten som borde vara spärrade i 70km/h men inte är spärrade förrän i 90km/h.

Är det något krav från Västtrafik? Även Veolias Partille-B9S (38xx) var spärrade i 70 km/t när vi hade dem i Umeå. Undrar om man kopplade bort spärren under leveranskörningarna Säffle-Umeå samt Umeå-Partille? :P

Zella

Citat från: Verspieder skrivet 04 februari 2009, 16:02:07 PM
Undrar om man kopplade bort spärren under leveranskörningarna Säffle-Umeå samt Umeå-Partille? :P

Intresant fråga... det måste dom nästan gort  :-\