Stuvsta station 2005

Startat av Fredrik Gelin, 28 september 2023, 22:43:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Jag minns inte hur länge eller varför 705:an vände på infartsparkeringen bakom Stuvsts centrum, men med tanke på att jag tagit bilden på dåvarande Swebus 5484 i början av april 2005 och att man då iordningställt en vändmöjlighet vid returstationen i bakgrunden så antar jag att det var mer än någon vecka iaf.
Jag har ett svagt minne av att den ändrade slut och starthållplatsen berodde på att den ordinarie fickan ute på vägen inte kunde användas.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


virtual1

Trevligt med bilder från hemmaplan! 705:an hade ändhållplats många många år vid infartsparkeringen, skulle nästan kunna dryfta mig till att säga att man flyttade från torget till hållplatsen du har på bilden då man byggde om stationen redan 1986, den hade inget start/slut uppe på vägen eftersom Stuvstaleden med tillhängande ny bro över järnvägen inte byggdes förrän 1994 och innan dess kunde man inte vända på vettigt sätt då man kom med 705:an.

Fredrik Gelin

Aha, då var det en nygammal lösning 2005 då.
När jag flyttade till Myrängen stannade bussen ute på vägen och vände vid affären på andra sidan bron över järnvägen, men sedan var det något arbete med rondellen där som gjorde att 705:an fick vända på parkeringen under en tid tror jag, för innan jag flyttade vidare drygt två år efter bildens tillblivande var 705:an tillbaka tillsammans med 704 och 710 ute på vägen igen.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk