Bild till Jona,Verspieder och till alla andra som gillar Maxci

Startat av Jacob med C, 10 juli 2007, 13:13:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Dan Henriksson

Trevligt! Får mig att tänka på att det kanske inte skulle vara så dumt att göra en liten fototur till Gävle ...  :)
/Danne

Kinslayer

Snyggt! Jag älskar våra 5 Maxi C som vi har i Skövde.....andra hatar dom. Hoppas vi får ha kvar dom länge än  ;D

Jonas Strömblad

MaxCi är en ovanligt lyckad bussmodell för stadstrafik! Funktionell för resenärerna och kanonbra buss att köra.
/J

Ersa

Samt byggd i metall... och inte av plast med datorer i.  ;)

Fredde

Håller med att dessa är sköna att åka i dock har inte provat å kört då jag bara har "B-kort".. 
Dock är detta en fd GTAB vagn å dessa är inte så roliga på sommaren då dom enbart har taklucka i den främre delen samt saknar öppningsbara fönser så det är inte ovanligt med 35-40 grader i den bakre delen på sommaren.. Har faktiskt tagit med mig termometer för några år sedan å kollat en fin sommardag...

Dock är det nog risk att dessa vagnar blir utbytta pga snittålder i citytrafiken börjar närma sig "max"


//Fredde

Niclas Wennerlid

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 10 juli 2007, 20:12:20 PM
MaxCi är en ovanligt lyckad bussmodell för stadstrafik! Funktionell för resenärerna och kanonbra buss att köra.
/J

Håller med! Volvo B10M på landsväg och Scania MaxCi i stan är perfekt.

//Niclas

Kinslayer

Citat från: Niclas Andersson skrivet 11 juli 2007, 16:29:57 PM
Håller med! Volvo B10M på landsväg och Scania MaxCi i stan är perfekt.

//Niclas

Kunde inte sagt det bättre själv!  ;D

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Andersson skrivet 11 juli 2007, 16:29:57 PM
Håller med! Volvo B10M på landsväg och Scania MaxCi i stan är perfekt.

//Niclas


Ska det vara Volvo B10M så ska det vara med antingen Säfflekaross eller Van Hool :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jona

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 juli 2007, 22:21:54 PM

Ska det vara Volvo B10M så ska det vara med antingen Säfflekaross eller Van Hool :)

Tack för en fin bild på en fin bussmodell. Enligt Svensk busshistoria har denna buss 0603 som nummer. Men jag vet numera att det är fel, rätta numret är just 0600 som Jacke här skrivit. Vilket gör att min Gävle-bild från i fjol har fel bildtext men den jag fotograferade i år har rätt bildtext.

Bildsvepet kommer längre fram, har en massa bildredigering framför mig.
MVH Filosofen Jona