KR Trafik 400 på Norrlandskusten (mobilbilder)

Startat av Lulebussen, 25 april 2020, 23:12:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lulebussen

Efter att Transdev 3039, 3040, 3043, 3045, 3048, 5133 och 5134 har brunnit upp är KR Trafik 400 en av de bussar som har fått hjälpa till på Norrlandskusten. Fotat på Luleå busstation den 17 april.


Här hade den precis ankommit från Umeå.


När den hade släppt av passagerare körde den iväg för att lasta och lossa gods.


Länstrafiken Västerbotten har tyvärr skaffat samma skyltsystem som Västtrafik, vilket innebär att destinationsskylten växlar mellan destination och "Avgår om ...". Väldigt irriterande. Det värsta är dock att det inte går att skylta "Transdev", "Trevlig helg" och liknande, utan nu är det bara "Ej i trafik" som gäller.

Bussmicke

Trist med Ej i Trafikskyltningen. Rullar 400 ännu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen

400 har jag inte sett på länge, den rullar nog på linje 31 där den hör hemma. Däremot har jag sett 364 några gånger.

zjbus

Avgår om xx min. är inte bara väldigt irriterande det är också stressande för andra trafikanter inte minst gångtrafikanter som har för avsikt att åka med, ett oerhört dumt påhitt som faktiskt kan skapa både incidenter och olyckor.

B10M


Jan

Kommer de uppeldade bussarna ersättas med några nya?
I branschen 37 år

Peter Andersson

Hej

Föredetta Arriva 6800-6802 ska ersätta några av de uppeldade bussarna. Dom har nu invnr 3061-3063 hos Transdev

MVH Peter

Fredde

Dom var inte långlivade i Halland... 3-3,5 år?

Peter Andersson

6800 Scania omniexpress kom till Halland och Halmstad 2015. 6801 och 6802 Scania interlink MD  sattes i trafik 2017. Dessa 3 Bussar gick främst på linje 400 mellan Halmstad och Hyltebruk men ibland även på andra linjer.
Arriva tappade Halland till förmån för Nobina och då valde man att inte ta över dessa

MVH Peter

Jacob med C

Dom har också köpt någon Van Hool godsbuss ifrån Norrbotten års modell 2011. Som heter 3060. Har glömt spara reg nummert på den bussen.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Walter

3060 är CWO650 fd P-O Flinkfeldts buss. Van Hool Astrobel Gods.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

Citat från: Peter Andersson skrivet 26 september 2020, 01:34:29 AM
6800 Scania omniexpress kom till Halland och Halmstad 2015. 6801 och 6802 Scania interlink MD  sattes i trafik 2017. Dessa 3 Bussar gick främst på linje 400 mellan Halmstad och Hyltebruk men ibland även på andra linjer.
Arriva tappade Halland till förmån för Nobina och då valde man att inte ta över dessa

MVH Peter

Det förklarar saken, tack!

Bussmicke

Tyvärr såg jag inte KR Trafik 400, kanske inte är kvar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: zjbus skrivet 20 september 2020, 11:55:58 AM
Avgår om xx min. är inte bara väldigt irriterande det är också stressande för andra trafikanter inte minst gångtrafikanter som har för avsikt att åka med, ett oerhört dumt påhitt som faktiskt kan skapa både incidenter och olyckor.

Menar du personer som har för avsikt att hinna med bussen, eller vilka tänker du på? Annars förstår jag inte riktigt vilka det skulle stressa. Det står ju inte så när den rullar.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se