X-trafik hos Vilhelmina taxi

Startat av bussgrabben, 26 augusti 2008, 21:15:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Jag mötte idag en X-trafiklackad Volvo på Holmsundslinjen i Umeå. Är det en lånebuss eller har Vilhelmina taxi köpt in den begagnad? Någon som vet vilken buss det kan vara?

Bussmicke

Reg. nummer underlättar. Såg du vilket?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Esbjörn

En vild gissning är att det kan röra sig om fd KR 107 TTC052 eller fd KR 108 TSN610 - båda Volvo 8700LE - som stått till salu hos Wist i Östersund sedan i vintras.
Lånebuss eller ej...eller ens om det är någon av dem...tjaaa - inte en aning. Båda står iaf med Wist som ägare på CBR på nätet. Men det vet man ju att det kan ta tid innan uppgifterna där är uppdaterade.

bussgrabben

Nej, tyvärr hann jag knappt se vilken bussmodell det är, men en 8700LE låter mycket troligt. Det är tyvärr rätt mörkt på kvällarna här uppe den här tiden, men ser jag den igen ska jag försöka få tag på reg-numret.

Ersa

KR 108 stod kvar på Wist i Östersund så sent som den 19:e. Men jag såg inte till 107:an där då.

bussgrabben

Då är det mycket möjligt att det är 107:an. Jag kollade på Mickes sida och det ser precis ut som att det var den modellen.

bussgrabben

Bekräftat av nedanstående tråd att det är 107:an det handlar om.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=16200

P-J.E

Detta är en lånebuss från Wist under tiden Van Hoolen ledvagn är på rep
efter problem med Växellådan. När den blir klar så skall Kålaboda buss
låna Carrus Vegan.  fd. KR trafiks 107. några dagar under garanti servic.

bussgrabben