Huvudmeny

Berlin

Startat av Bussmicke, 11 december 2007, 15:43:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Har lagt upp lite på hemsidan.









//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Galant Micke !!!
Vill se mer minnen......
;-)

Simon A

Citat från: Bussmicke skrivet 11 december 2007, 15:43:41 PM
Har lagt upp lite på hemsidan.

Är det så här man gör "tänk spårvagn-kör buss" ;D

//Simon

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 11 december 2007, 16:20:56 PM
Galant Micke !!!
Vill se mer minnen......

Tack, mer kommer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 11 december 2007, 18:06:01 PM
Tack, mer kommer.

   Ja, vill verkligen se mer från Berlin. ;D

   Trevliga bilder

   //Niclas

christianm

Håller med. Trevliga bilder som man gärna ser mer av.

michael k

något som slår en när man är i berlin är den fantastiska finishen på deras bussflotta ;D
swebus studera och lär

Ulrik Berggren

Visst kör BVG sina bussar i egen regi? Kanske kan för klara en del. Jämför t ex med hur LLT i Luleå vårdar sina fordon8)

/UB

Sundås

Snyggt! Gärna fler dubbeldäckare :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Sundås

Citat från: Ulrik Berggren skrivet 12 december 2007, 09:45:16 AM
Visst kör BVG sina bussar i egen regi? Kanske kan för klara en del. Jämför t ex med hur LLT i Luleå vårdar sina fordon8)

/UB

Vad menar du då? Många bussar ser ut att vara klara för skroten trots att de bara är något år gamla.

(Nu menar jag inte de i bildsvepet)

När jag var nere i början av november så såg man knappt en enda buss som inte hade nästan alla rutor sönder-repade, eller var motkörd på en massa ställen. Jag såg bara någon enstaka buss som var så fin som de här..

Men det är väl storstaden antar jag :/
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jonas Gustafsson

Citat från: Sundås skrivet 12 december 2007, 09:55:08 AM
Vad menar du då? Många bussar ser ut att vara klara för skroten trots att de bara är något år gamla.

(Nu menar jag inte de i bildsvepet)

När jag var nere i början av november så såg man knappt en enda buss som inte hade nästan alla rutor sönder-repade, eller var motkörd på en massa ställen. Jag såg bara någon enstaka buss som var så fin som de här..

Men det är väl storstaden antar jag :/

Jag håller med föregående inlägg snarare än ditt. I år har jag besökt 2 europeiska storstäder med omfattande och väl utbyggd busstrafik: Berlin och Barcelona. Enligt min erfarenhet har bägge dessa städer bättre snittskick på sin bussflotta än både Göteborg och Stockholm.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Andreas Ljungqvist

BVG mumms mumms mumms.. Tack för detta Micke.. Fick du någon MAN Lion's city DD??

Bussmicke

Tror inte det, däremot skymtar man sådana till vänster (Om vi pratar om samma sak) på denna bild.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 12 december 2007, 17:19:34 PM
BVG mumms mumms mumms.. Tack för detta Micke.. Fick du någon MAN Lion's city DD??

Tillåt mig bidra med en reprisbild från min resa i våras.



//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Trevligt, då vet man vad man har att se fram emot nån gång i framtiden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.