Huvudmeny

Busslink 6651

Startat av Bussmicke, 05 december 2007, 18:43:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

är flyttad till Råsta enl. sms jag fått idag, nån som vet vad som gick åt andra hållet?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus_J

först: jag har inte en aning, har inte sen sett den på Råsta.
men kan det inte vara ett lån då? vi har lite vagnsbrist,

Bussmicke

Det är möjligt.
Kanske Ted S eller Anders Lundén vet mer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Magnus_J skrivet 05 december 2007, 22:02:46 PM
först: jag har inte en aning, har inte sen sett den på Råsta.
men kan det inte vara ett lån då? vi har lite vagnsbrist,
En blå ledvagn står i Eskilstuna och får underhåll där eftersom det inte verkar finnas kapacitet i SL-land om jag uppfattade verkmästaren rätt. Han nämnde även något om att den hör hemma i Huddinge men jag kan ha hört fel, nummer kollade jag tyvärr inte men den påminde om en Säffle.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico


Citat från: Magnus_J skrivet 05 december 2007, 22:02:46 PM
först: jag har inte en aning, har inte sen sett den på Råsta.
men kan det inte vara ett lån då? vi har lite vagnsbrist,

Jo, det ska vara ett lån medans vi har en del som fixas till lite. Ska även vara ytterligare en lånevagn på G från Täby.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

homer

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 december 2007, 22:40:48 PM
En blå ledvagn står i Eskilstuna och får underhåll där eftersom det inte verkar finnas kapacitet i SL-land om jag uppfattade verkmästaren rätt. Han nämnde även något om att den hör hemma i Huddinge men jag kan ha hört fel, nummer kollade jag tyvärr inte men den påminde om en Säffle.

En blåbuss som tillhör huddinge? en Swebus vagn med andra ord??? varför skulle den köras till Eskilstuna? är inte de Veolia-land? och vad har de med Busslink flyttar att göra?

Martin Maltkvist

Citat från: homer skrivet 05 december 2007, 23:04:57 PM
En blåbuss som tillhör huddinge? en Swebus vagn med andra ord??? varför skulle den köras till Eskilstuna? är inte de Veolia-land? och vad har de med Busslink flyttar att göra?
Jag förstod inte heller så mycket men helt klart är/var den en Råstavagn där bl.a. inredningen skulle ses över.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico


Har inte direktkoll på rak arm och kan ha fel, men jag tror inte att det är en blå Råstavagn i alla fall. Alla tretton ska vara vid någorlunda god hälsa och jag tror att t.o.m. 6372 (som ju för ett par dagar sedan fick varmgång i ett hjullager tror jag det var) är ute i trafik.

Å andra sidan ligger inte Eskilstuna så fasligt långt bort och är det brist på t.ex. verkstadsplatser för plåt eller motsvarande så föreställer jag mig att det kan bli billigare att snabbt hyra in sig externt än att vänta tills man kan åtgärda något i egen regi.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 05 december 2007, 22:37:59 PM
Det är möjligt.
Kanske Ted S eller Anders Lundén vet mer.

Bussen är inte flyttad, utan tillhör fortsatt Handen, med placering i Jordbro.
Bussen med sin förare täcker tillfälligt upp i Råsta då många bussar därstädes är på plåtverkstad.

/Ted

Mikael T Nilsson

Hej,

6651 körde på linje 516 så sent som igår. Jag har även sett andra Busslink-vagnar som verkar vara omplacerade. Lidingövagnen 5263 har synts på Hornsbergslinje 72 och Handen- eller Söderortsvagn 5296 har setts på bl a linje 47 och 72, senast i morse.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Citat från: Norrortsmicke skrivet 06 december 2007, 08:25:16 AM
Hej,

6651 körde på linje 516 så sent som igår. Jag har även sett andra Busslink-vagnar som verkar vara omplacerade. Lidingövagnen 5263 har synts på Hornsbergslinje 72 och Handen- eller Söderortsvagn 5296 har setts på bl a linje 47 och 72, senast i morse.

"Omplacerade" är fel ord. Tillfälliga lån garagen emellan (med eller utan förare) är inget nytt, måhända händer det oftare nu i höst av olika skäl.

/Ted

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 06 december 2007, 09:04:10 AM
"Omplacerade" är fel ord. Tillfälliga lån garagen emellan (med eller utan förare) är inget nytt, måhända händer det oftare nu i höst av olika skäl.

/Ted

Har det med den där polen att göra?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 december 2007, 23:56:16 PM
Jag förstod inte heller så mycket men helt klart är/var den en Råstavagn där bl.a. inredningen skulle ses över.

Veolia har ett gäng Säffle uppställda i Huddinge som kan användas vid ersättningstrafik. En del av dessa är blå fd. Råstavagnar så det var nog en av dessa som fixas till i Eskilstuna.

Nico


Citat från: Mrbuss skrivet 06 december 2007, 11:31:29 AM
Veolia har ett gäng Säffle uppställda i Huddinge som kan användas vid ersättningstrafik. En del av dessa är blå fd. Råstavagnar så det var nog en av dessa som fixas till i Eskilstuna.

Stämmer, dessa vagnar hos Volvo Busscenter i Huddinge hade jag helt glömt bort då de ska användas för beställd ersättningstrafik! Det är ju då Veolia 4950-4960 som är blå och sedan finns det några röda kvar. Frågan är dock hur mycket som ska fixas då dessa vagnar även med stockholmsmått mätt är i stort sett helt slut.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

homer

Vad har man för personal till dessa bussar? antar att de inte sitter ett gäng å väntar nånstans bara?