Swebus Express 5606.

Startat av Kent Skoog, 08 maj 2010, 15:27:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ersa

#1
En f.d. Kalmarplacerad vagn? TAE835 gick uteslutande på 835.
Är 56xx-serien redan på väg bort? Denna är då skriven på Swebus och i trafik ännu.

Kent Skoog

Citat från: Ersa skrivet 08 maj 2010, 18:10:23 PM
En Kalmarplaceradvagn TAE835 gick uteslutande på 835.
Är 56xx-serien redan på väg bort? Denna är då skriven på Swebus och i trafik ännu.

Din fråga i inlägget om Busslink 1202 kom tydligen inte med så du får svaret här istället: Swebus Express 5607.


Carl Eric

TAE808 befanns sig vecka 9 i Säfsen...

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Lite tidigt att ställa bort 56xx-serien redan, eller hur?
De borde platsa bra som reservvagnar ute på depåerna fram till nyårsafton.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 08 maj 2010, 18:45:25 PM
Lite tidigt att ställa bort 56xx-serien redan, eller hur?
De borde platsa bra som reservvagnar ute på depåerna fram till nyårsafton.

Ja jag tycker iaf att de är snygga, och säkert funktionsdugliga också!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Knut

Citat från: calken skrivet 08 maj 2010, 19:02:54 PM
Ja jag tycker iaf att de är snygga, och säkert funktionsdugliga också!
Eneste som er "litt" feil med disse er automatlåda. Blir litt slappe på E6 mellom Rabbalshede og Skee (Strömstad). er bra vogner å være fører i
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 08 maj 2010, 18:10:23 PM

Är 56xx-serien redan på väg bort? Denna är då skriven på Swebus och i trafik ännu.