Swebus Express 5606.

Startat av Kent Skoog, 08 maj 2010, 15:27:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ersa

#1
En f.d. Kalmarplacerad vagn? TAE835 gick uteslutande på 835.
Är 56xx-serien redan på väg bort? Denna är då skriven på Swebus och i trafik ännu.

Kent Skoog

Citat från: Ersa skrivet 08 maj 2010, 18:10:23 PM
En Kalmarplaceradvagn TAE835 gick uteslutande på 835.
Är 56xx-serien redan på väg bort? Denna är då skriven på Swebus och i trafik ännu.

Din fråga i inlägget om Busslink 1202 kom tydligen inte med så du får svaret här istället: Swebus Express 5607.


Carl Eric

TAE808 befanns sig vecka 9 i Säfsen...

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Lite tidigt att ställa bort 56xx-serien redan, eller hur?
De borde platsa bra som reservvagnar ute på depåerna fram till nyårsafton.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 08 maj 2010, 18:45:25 PM
Lite tidigt att ställa bort 56xx-serien redan, eller hur?
De borde platsa bra som reservvagnar ute på depåerna fram till nyårsafton.

Ja jag tycker iaf att de är snygga, och säkert funktionsdugliga också!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Knut

Citat från: calken skrivet 08 maj 2010, 19:02:54 PM
Ja jag tycker iaf att de är snygga, och säkert funktionsdugliga också!
Eneste som er "litt" feil med disse er automatlåda. Blir litt slappe på E6 mellom Rabbalshede og Skee (Strömstad). er bra vogner å være fører i
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 08 maj 2010, 18:10:23 PM

Är 56xx-serien redan på väg bort? Denna är då skriven på Swebus och i trafik ännu.

Hoppas det, man får gärna ta 60+62xx också som man har sett sig trött på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Vad är planerna för dessa då?

Walter

Avyttring kanske inte är aktuellt, då brukat de gå direkt till Busmarket, omplacering inom koncernen?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 10 maj 2010, 09:13:10 AM
Avyttring kanske inte är aktuellt, då brukat de gå direkt till Busmarket, omplacering inom koncernen?

Ja, visst brukar man rusta upp bussar i Säffle?

Jan

Vet någon ny placering på dessa 56xx?
I branschen 37 år

Bussmicke

Ryssland förhoppningsvis.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 10 maj 2010, 23:39:07 PM
Ryssland förhoppningsvis.. ;)

Inte troligt, då de i så fall hade gått direkt till Busmarket utan att passera Gå...  jag menar Säffle. ;)

yngrot

Känns onekligen som slöseri att göra sig av med dessa vagnar som har mycket kvar att ge.  En sån här "riktig" buss håller länge om den sköts om lite.. :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina