Swebus Södertäljes Omnilink II i trafik

Startat av Bussmicke, 06 november 2009, 11:28:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Nu finns det lite fler bilder på hemsidan.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Personligen tycker jag att det hade varit snyggast med bara Scania märket i fronten. Det blir lite för mycket med SL-logon nästan direkt under.

homer

underbart att dem äntligen fått bussar "från bygden"

Scania FAN (PL)

Welcome!
Coming from a Polish (Koszalin). I have for you pictures of those cars back to the factory in Slupsk.



Bengt Lindstein

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 november 2009, 21:51:37 PM
Observera "Scania" i fronten  :)

Jag har en högst spekulativ  :) teori om varför dessa rullar i Södertälje.

Någonstans har jag sett att Scania tillsammans med Swebus (och SL?) mfl har utsett Södertälje till att visa hur ett framtida linjenät och kollektivtrafiklösning skall kunna se ut.

Anledningen till Scania-köpet torde i så fall vara denna (och därmed Scanias reklam i fronten).

Någon som vet mer om detta kanske?

Det fanns en artikel i länstidningen i samband med att dom här bussarna skulle tas i trafik, tydligen om jag inte minns fel så är det trafikchefens förtjänst på fd swebus i Södertälje att dom hamnade där, dom skulle egentligen till ett annat trafikområde i södra sverige (om jag heller inte minns fel) har ej tidningen kvar heller så jag kan inte kolla.

Det där projektet skulle väl vara med hybridbussar om inte minns sviker mig  och 2011 någonting ringer det en klocka i skallen om.
 
Hälsar
Bengt