Huvudmeny

Scania i Roslagen

Startat av Jonas Strömblad, 26 september 2009, 22:43:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 27 september 2009, 12:43:19 PM
Trevliga bilder. 4913 kände sig nog ganska vilsen sådär extremt långt norrut. ;D
Har det någonsin gått CN113 där uppe förr?

Busslink Norrtälje hade för något år sedan några enstaka CN112 och CN113 som man erhållit bättre begagnade från Huddinge och Söderort. Vill minnas att de var mer begagnade än bättre. :) Dessutom har man ju länge haft MaxCi i Norrtälje tätort. Dessa kan ju ha letat sig ut även på landsbygden vid något tillfälle.

Ersa

Citat från: Cero skrivet 27 september 2009, 18:27:01 PM
Busslink Norrtälje hade för något år sedan några enstaka CN112 och CN113 som man erhållit bättre begagnade från Huddinge och Söderort. Vill minnas att de var mer begagnade än bättre. :)

De har jag hört historier om från äldre Norrtäljeförare. Som när de var framkörda i god tid och därmed avstängda under lastning på Norrtälje station innan avgång på 640 mot Stockholm. Alla glada "Volvovana" Rospiggar satte sig längst bak, bakom leden, då det ju är tystare där på B10M. Någon minut efter start och avgång satt plötsligt de flesta resenärerna framför leden istället! ;D

Bussmicke

H30 5562 Tekniska Högskolan (T) Stockholm 13/11 1999

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad


Fredrik Gelin

Citat från: Verspieder skrivet 27 september 2009, 12:43:19 PM
Trevliga bilder. 4913 kände sig nog ganska vilsen sådär extremt långt norrut. ;D
Har det någonsin gått CN113 där uppe förr?
Det beror på hur man vill räkna, men vid midsommar kan det ju rulla i princip vad som helst där uppe...
Jag har ett vagt minne av att jag sett sörmlandslackade CN113ALB på 676 och möjligen även 637 i samband med midsommaren 2000 eller 2001 tror jag det var.
Det var en rolig dag dagen före midsommar, det var flygbussar, Sörmlandsbussar och bussar från stort sett hela Busslink i SL-området som gick den gången, numera brukar det "bara" vara SL-lackade bussar med enstaka undantag som rullar i midsommartrafiken.
Jag får väl hålla med om att det kanske var bättre förr...  ;)
//Fredrik