Hit men inte längre...

Startat av Niclas Rosenius, 15 april 2009, 20:31:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



   ...kom jag med GUB 267 förra veckan efter ett ordentlig vattenläcka.

   

    //Niclas

Fredrik Mattsson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 april 2009, 20:31:49 PM

   ...kom jag med GUB 267 förra veckan efter ett ordentlig vattenläcka.

   

    //Niclas

ovaligt att den slangen brukar gå ;) bytte själv in 265 igår för en rem avsaknades, för att sedan aldrig mer komma ut 8)
så sista turen för den blev 06:12 från Östra Nyby på 8:an, inbytt 06:30 på centralen. avställd 2009-04-14

Niclas Rosenius



    Ingen större fara allstå.

    Hoppas att du inte grät alltför mycket när du fick byta buss.

    //Niclas

Fredrik Mattsson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 april 2009, 21:15:23 PM

    Ingen större fara allstå.

    Hoppas att du inte grät alltför mycket när du fick byta buss.

    //Niclas

jo, faktiskt efter man hunnit kört en bit med 275, så längtade man tillbaks ;) till 265....
idag lyckades jag med att byta in både 372 & 511 ::) kanske kommer in i ett stim igen
när "vi" byter in bussar på löpande band 8), men nu var det ett tag sedan man hade
177 :P

Davve

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 april 2009, 20:31:49 PM

   ...kom jag med GUB 267 förra veckan efter ett ordentlig vattenläcka.

  

    //Niclas

Har jag helt fel om jag tror att detta är en gammal Jönköpings-vagn? :)

Fredrik Mattsson

Citat från: Davve skrivet 15 april 2009, 21:31:41 PM
Har jag helt fel om jag tror att detta är en gammal Jönköpings-vagn? :)

ja, Uppsala hela livet.

Simon A

Hur långt kom du och på vilken linje?

//Simon

Niclas Rosenius

Citat från: Davve skrivet 15 april 2009, 21:31:41 PM
Har jag helt fel om jag tror att detta är en gammal Jönköpings-vagn? :)

   Nej, det är inte en gammal Jönköpingsvagn men likadan modell.

   //Niclas

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 15 april 2009, 21:53:51 PM
Hur långt kom du och på vilken linje?

//Simon

   Läckan började när jag passerade Österängsgatan mot Södra Årsta på 7.an och jag kom fram till Jordgubbsgatan.

   //Niclas

Oskar A

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 15 april 2009, 21:25:47 PM
jo, faktiskt efter man hunnit kört en bit med 275, så längtade man tillbaks ;) till 265....
idag lyckades jag med att byta in både 372 & 511 ::) kanske kommer in i ett stim igen
när "vi" byter in bussar på löpande band 8), men nu var det ett tag sedan man hade
177 :P

Ja, du sitter väl säkert på tronen. Vad är det du upplever som så gräsligt med 177 frånsett att det är en Neoplan? ;)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Davve

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 april 2009, 22:02:23 PM
   Nej, det är inte en gammal Jönköpingsvagn men likadan modell.

   //Niclas

Vet att det till Jönköping, under tiden de körde sina Neoplan på stomlinjerna, kom två bussar av denna modell med de låga rutorna bak (som på bilden ovan) och som dessutom hade röda säten. Antar att dessa två bussar som kom till Jönköping då var från Uppsala?

Senare började även Swebus att köra såna bussar och då några av dess fälgar var gröna misstänker jag att även dessa kom från Uppsala?

Rätt eller fel?

Niclas Rosenius

Citat från: Davve skrivet 10 maj 2009, 22:02:57 PM
Vet att det till Jönköping, under tiden de körde sina Neoplan på stomlinjerna, kom två bussar av denna modell med de låga rutorna bak (som på bilden ovan) och som dessutom hade röda säten. Antar att dessa två bussar som kom till Jönköping då var från Uppsala?

Senare började även Swebus att köra såna bussar och då några av dess fälgar var gröna misstänker jag att även dessa kom från Uppsala?

Rätt eller fel?

   Swebus hade 4 st likadana Neoplaner för stadtrafiken i Uppsala som förflyttades till Jönköping (4102-4105).

   //Niclas

Oskar A

Citat från: Davve skrivet 10 maj 2009, 22:02:57 PM
Vet att det till Jönköping, under tiden de körde sina Neoplan på stomlinjerna, kom två bussar av denna modell med de låga rutorna bak (som på bilden ovan) och som dessutom hade röda säten. Antar att dessa två bussar som kom till Jönköping då var från Uppsala?

Senare började även Swebus att köra såna bussar och då några av dess fälgar var gröna misstänker jag att även dessa kom från Uppsala?

Rätt eller fel?

Kan det vara Busslink (Näckrosbuss) 7749 och 7750 du tänker på? Dessa bussar levererades nya i slutet av 1998 och bör ha haft röda säten medan Uppsalavagnarna hade gröna säten. Visar en bild på 7749 med SL-lack:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Davve

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 maj 2009, 23:09:24 PM
   Swebus hade 4 st likadana Neoplaner för stadtrafiken i Uppsala som förflyttades till Jönköping (4102-4105).

   //Niclas

Ja, då är det dem jag tänkte på. Men det var inte dem som gick på stomlinjerna. :)

Davve

#14
Citat från: Oskar A skrivet 10 maj 2009, 23:18:18 PM
Kan det vara Busslink (Näckrosbuss) 7749 och 7750 du tänker på? Dessa bussar levererades nya i slutet av 1998 och bör ha haft röda säten medan Uppsalavagnarna hade gröna säten. Visar en bild på 7749 med SL-lack:



Där har vi en sån ja. Vart rullade de som nya? Just denna (7749) är avställd sedan 2007-06-11, alltså mindre än en månad efter bilden är tagen. Varför? Hände nåt med den? Den ser ju ganska fräsch ut på bilden. 2008-09-12 övergick den till Hölös ägo, varför stod den avställd under mer än ett år innan den avyttrades? Blir nyfiken på denna vagns historia.

MVH