Lite Örebrohistoria

Startat av Bussmicke, 13 december 2008, 23:59:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Virtual1, den har varit grön också..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AL

Citat från: Bussmicke skrivet 15 december 2008, 23:40:25 PM
Existerar det över huvudtaget nån logosk förklaring till Näckros/Busslinks numrering? ;)

Huruvida det finns någon logisk förklaring bakom Busslinks numrering kan jag inte svara på själv, men fortfarande numreras väl fordon mot bakgrund av ursprunglig leveransplats, d v s Örebroregionens nya Volvo B7-vagnar erhöll nummer i 32XX-serien. Dock numrerades t ex Omnilinkarna med både 31XX- och 32XX-nummer, något som under Näckrosbusstiden var tänkt att fungera lite annorlunda! Däremot fanns det väl egentligen ingen större logik bakom Näckrosbuss numrering - även om nog tanken var god från början.

Men för att återknyta till 4150 som senare blev 4350.  Hur omnumrerades övriga Scania ledvagnar som ursprungligen levererades till Örebro län, varav åtminstone en av dem hade just 4350?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AL

Lindes ledvagnar fattas dock!

Bussmicke

De kanske ej omnumrerades?
Det är bara de som fick byta nummer som är med.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.