Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Fredde skrivet 03 juni 2014, 15:46:32 PM

Titel: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredde skrivet 03 juni 2014, 15:46:32 PM
... i form av blåa Biogas och RME.
Längst bak sitter man med ryggen mot sidorutorna.

Vilka serier hamnar respektive drivmedel i? En sågs som hette 7163...

(http://imageshack.com/a/img834/8013/a6eu0.jpg)
MAN Lion´s city [EHY912, Biogas] hos MAN, Lindvreten 2014-06-03.

(http://imageshack.com/a/img839/3842/gpm0.jpg)
MAN Lion´s city [RME] hos MAN, Lindvreten 2014-06-03.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: 5783 skrivet 03 juni 2014, 15:49:27 PM
Härligt att se nya stadsbussar till SL-trafiken. Synd att de inte fick 2+2+2+2. Kommer att sakna den sista dörren som Omnicity ledvagnarna har. 

Dum fråga men vad fyller den svarta ramen för funktion?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredde skrivet 03 juni 2014, 15:57:45 PM
Citat från: Daniel S skrivet 03 juni 2014, 15:49:27 PM
Härligt att se nya stadsbussar till SL-trafiken. Synd att de inte fick 2+2+2+2. Kommer att sakna den sista dörren som Omnicity ledvagnarna har. 

Dum fråga men fyller den svarta ramen för funktion?

Det såg ut som förberedelse för reklam. Dessa satt även på motorluckan bak.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: 5783 skrivet 03 juni 2014, 16:16:55 PM
Citat från: Fredde skrivet 03 juni 2014, 15:57:45 PM
Det såg ut som förberedelse för reklam. Dessa satt även på motorluckan bak.

Misstänkte det. Hoppas att de kan hitta en lösning som inte gör att reklamen skadar lacken lika mycket.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: homer skrivet 03 juni 2014, 18:28:34 PM
dessa vagnar kanske ska användas av Keolis på 474, samma typ av vagn mitt i stan som på motorvägen ut på landet >:(
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: 1896 skrivet 03 juni 2014, 18:29:59 PM

Längst bak sitter man med ryggen mot sidorutorna.


Conferans avd ?  ???  ;D

Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Ted Selander skrivet 03 juni 2014, 21:25:20 PM
Citat från: Fredde skrivet 03 juni 2014, 15:46:32 PM
... i form av blåa Biogas och RME.
Längst bak sitter man med ryggen mot sidorutorna.

Vilka serier hamnar respektive drivmedel i? En sågs som hette 7163...

Led:
4001-43 RME blå
4044-56 RME röd
4057-70 RME blå, leverans 2015
7132-45 Biogas blå regional
7146-62 Biogas röd
7163-7202 Biogas blå
Normal:
4801-52 Hybrid
"Mini":
4501-02 RME

Med reservation för sena ändringar
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredde skrivet 03 juni 2014, 22:03:19 PM
Citat från: Ted S skrivet 03 juni 2014, 21:25:20 PM
Led:
4001-43 RME blå
4044-56 RME röd
4057-70 RME blå, leverans 2015
7132-45 Biogas blå regional
7146-62 Biogas röd
7163-7202 Biogas blå
Normal:
4801-52 Hybrid
"Mini":
4501-02 RME

Med reservation för sena ändringar

Tackar för listan!
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 juni 2014, 22:27:33 PM
Intressant och trevligt att 40xx och 45xx återanvänds igen.
Vad är 4501+4502 tänkta att rulla nånstans?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Andreas91 skrivet 03 juni 2014, 22:29:19 PM
Citat från: Bussmicke skrivet 03 juni 2014, 22:27:33 PM
Intressant och trevligt att 40xx och 45xx återanvänds igen.
Vad är 4501+4502 tänkta att rulla nånstans?

Hos mig ringer en klocka som säger att 4501+4502 skall ut till Lidingö.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Ted Selander skrivet 03 juni 2014, 22:36:42 PM
Stämmer!
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Andreas91 skrivet 04 juni 2014, 10:13:26 AM
Tre frågor som poppade upp nu på onsdagsmorgonen:

1. Vilka bussar hamnar var? Regionalspecade bussarna lär man väl inte se i innerstadstrafiken i första taget, men hur blir det i innerstan? Hybrider och biogasleder (+ RME? Skall hela den "äldre" vagnparken - här allt som inte är MAN 74xx och 76xx + MAN led 7031-7039 - bort från innerstan? 75xx.. skulle de ut till ön?)

2. Om jag har förstått rätt, så kommer nya bussar i trafik i augusti i år. Vet någon av er om man ges möjligheten att se bussarna rulla ute på gatorna (inte på linjerna) innan trafikstarten, och ungefär isf när?

3. Lite off-topic gällande MAN-bussar, men upplever ändå att viss koppling finns till ämnet: Hur har det gått med Keolis förslag om eventuella linjeförändringar för år 2015? Är förslaget spikat, har förslaget fått nobben från SL eller är arbetet fortfarande i full gång? Kan vara spännande att få en liten statusrapport.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Ted Selander skrivet 04 juni 2014, 18:52:12 PM
Citat från: Andreas91 skrivet 04 juni 2014, 10:13:26 AM
Tre frågor som poppade upp nu på onsdagsmorgonen:

1. Vilka bussar hamnar var? Regionalspecade bussarna lär man väl inte se i innerstadstrafiken i första taget, men hur blir det i innerstan? Hybrider och biogasleder (+ RME? Skall hela den "äldre" vagnparken - här allt som inte är MAN 74xx och 76xx + MAN led 7031-7039 - bort från innerstan? 75xx.. skulle de ut till ön?)
Regional till Stockholm Sydväst (SSV) dvs. Gubbängen.
Hybrider och RME till Hornsberg som ju inte hanterar gas, följaktligen gas till Söderhallen och Frihamnen, fördelningen är inte känd för mig.
75xx (boggi) ska till Lidingö, och det mesta gamla går bort, jag vet inte vilka ändringar som gjorts sedan förra tråden i ämnet.

2. Om jag har förstått rätt, så kommer nya bussar i trafik i augusti i år. Vet någon av er om man ges möjligheten att se bussarna rulla ute på gatorna (inte på linjerna) innan trafikstarten, och ungefär isf när?
Hybrider finns det förhoppningar om att kunna testa i sommar på Hornsbergs linjer. Om det blir i trafik eller ej får tiden utvisa.

3. Lite off-topic gällande MAN-bussar, men upplever ändå att viss koppling finns till ämnet: Hur har det gått med Keolis förslag om eventuella linjeförändringar för år 2015? Är förslaget spikat, har förslaget fått nobben från SL eller är arbetet fortfarande i full gång? Kan vara spännande att få en liten statusrapport.
Inget beslut är fattat än.

Utsättningen från AGA (Lidingö) upphör från sommartidtabellen, ökningen hamnar främst i Hornsberg.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: S Svensson skrivet 04 juni 2014, 19:41:15 PM
Hur är det tillgång på RME och biogas ?
I Borås körs gas dit från Göteborg med tankbil skyltad 23/1973. Troligen rör det sig om naturgas. Går det att skaffa fram naturgas till Stockholm ?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 04 juni 2014, 19:48:56 PM
Citat från: S Svensson skrivet 04 juni 2014, 19:41:15 PM
Hur är det tillgång på RME och biogas ?
I Borås körs gas dit från Göteborg med tankbil skyltad 23/1973. Troligen rör det sig om naturgas. Går det att skaffa fram naturgas till Stockholm ?

Det är bara en mindre del av fordonsgasen i Borås som utgörs av naturgas numera. Biogasen produceras lokalt på Sobacken och räcker till nästan all förbrukning. Om gasen transporteras långt så är det säkerligen naturgas.

Det är klart att det går att transportera naturgas till Stockholm också men det blir mycket kostsamt. Därför är det knappast något alternativ.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: J0han skrivet 04 juni 2014, 20:07:48 PM
Citat från: S Svensson skrivet 04 juni 2014, 19:41:15 PM
Hur är det tillgång på RME och biogas ?
I Borås körs gas dit från Göteborg med tankbil skyltad 23/1973. Troligen rör det sig om naturgas. Går det att skaffa fram naturgas till Stockholm ?

Frihamnen har pipeline direkt från Käppalaverket och Söderhallen har pipeline från Henriksdalsberget, så dessa två garage kör iaf med 100% biogas
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredde skrivet 04 juni 2014, 21:35:56 PM
Citat från: Johan Ek skrivet 04 juni 2014, 20:07:48 PM
Frihamnen har pipeline direkt från Käppalaverket och Söderhallen har pipeline från Henriksdalsberget, så dessa två garage kör iaf med 100% biogas

Även nya Ekobacken på Värmdö har en direktlina från Käppala på Lidingö.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Andreas91 skrivet 06 juni 2014, 09:15:59 AM
Tack för svaren på mina frågor!
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: homer skrivet 06 juni 2014, 09:28:52 AM
Citat från: Fredde skrivet 04 juni 2014, 21:35:56 PM
Även nya Ekobacken på Värmdö har en direktlina från Käppala på Lidingö.

Ändå står det lastbils containers från aga där av samma snitt som finns i björknäs???
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: a32 skrivet 06 juni 2014, 11:04:26 AM
Jag mötte en nyleverans i går genom Gröndal, tyvärr hann jag inte se identiteten som satt uppsatt i framrutan, men det var en röd kort MAN.

/a32  ;)
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: J0han skrivet 06 juni 2014, 13:32:39 PM
Citat från: homer skrivet 06 juni 2014, 09:28:52 AM
Ändå står det lastbils containers från aga där av samma snitt som finns i björknäs???

SL säljer även gas därför kan det stå contaniers på vissa garage, Frihamnen har 4-5st men dom fylls endast med gas
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Anders N skrivet 06 juni 2014, 17:58:34 PM
Hej!

Någon av er som sätt de nya bussarna som kan rapportera om de saknar AC? Jag tycker nästan att det ser ut så på bilderna.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Matte skrivet 06 juni 2014, 20:08:43 PM
Citat från: Anders N skrivet 06 juni 2014, 17:58:34 PM
Hej!

Någon av er som sätt de nya bussarna som kan rapportera om de saknar AC? Jag tycker nästan att det ser ut så på bilderna.

Körde 2 st idag från Polen färjan. 1 Hybrid och 1 Blå Biogas med låga ryggar. Båda hade full AC vad jag tyckte. Vart iallafall tvär kallt i hela bussen vid färd mot Lindvreten.
Hybriderna har kanter på sidorna så AC'n syns inte förns du e ovanför.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: J0han skrivet 06 juni 2014, 20:58:33 PM
Citat från: Anders N skrivet 06 juni 2014, 17:58:34 PM
Hej!

Någon av er som sätt de nya bussarna som kan rapportera om de saknar AC? Jag tycker nästan att det ser ut så på bilderna.
Citat från: Anders N skrivet 06 juni 2014, 17:58:34 PM
Hej!

Någon av er som sätt de nya bussarna som kan rapportera om de saknar AC? Jag tycker nästan att det ser ut så på bilderna.

Alla MAN som är beställda till City har Full AC
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredde skrivet 06 juni 2014, 22:12:50 PM
Citat från: homer skrivet 06 juni 2014, 09:28:52 AM
Ändå står det lastbils containers från aga där av samma snitt som finns i björknäs???

Gasen till Björknäs ska flakas från Ekobacken, nu kommer den från Frihamnen.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: homer skrivet 06 juni 2014, 22:32:14 PM
Citat från: Fredde skrivet 06 juni 2014, 22:12:50 PM
Gasen till Björknäs ska flakas från Ekobacken, nu kommer den från Frihamnen.

de förklarar saken
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Svoca skrivet 13 juni 2014, 12:38:28 PM
7164  EHY 903  MAN led blå lev. till Söderhallen 2014-06-12.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Anders N skrivet 13 juni 2014, 13:13:21 PM
Betyder det att den kommer att börja tursättas snart?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: P.Ek skrivet 13 juni 2014, 13:28:08 PM
Ang. Söderhallens blå biogasleder 5378-5398 och 7001-7030, om dessa i sommar slopas pga "blåbussåldersstrecket", kunde de inte då lackats röda och rulla på linje 69 och 76 så hade man sluppit köpa in nytt till den trafiken?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredrik Klint skrivet 13 juni 2014, 15:08:10 PM
ASE408 = 4008
EHY762 = 4814
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: homer skrivet 13 juni 2014, 15:09:01 PM
Citat från: P.Ek skrivet 13 juni 2014, 13:28:08 PM
Ang. Söderhallens blå biogasleder 5378-5398 och 7001-7030, om dessa i sommar slopas pga "blåbussåldersstrecket", kunde de inte då lackats röda och rulla på linje 69 och 76 så hade man sluppit köpa in nytt till den trafiken?

finns de ett "blåbussålderstreck" borde väl omnicity vagnarna ha varit i himlen för länge sedan... bara en tanke...
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: P.Ek skrivet 13 juni 2014, 15:29:21 PM
Citat från: homer skrivet 13 juni 2014, 15:09:01 PM
finns de ett "blåbussålderstreck" borde väl omnicity vagnarna ha varit i himlen för länge sedan... bara en tanke...

Har för mig att jag läst här tidigare att iom nya avtalet blir blåbussarnas maxålder 12 år, därav är de snart 16 år gamla Omnicity-ledvagnarna fortfarande i trafik.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: J0han skrivet 13 juni 2014, 18:27:27 PM
Citat från: P.Ek skrivet 13 juni 2014, 13:28:08 PM
Ang. Söderhallens blå biogasleder 5378-5398 och 7001-7030, om dessa i sommar slopas pga "blåbussåldersstrecket", kunde de inte då lackats röda och rulla på linje 69 och 76 så hade man sluppit köpa in nytt till den trafiken?

Har för mig att dom sa att dom slopar alla Volvo ledbussar för att dom är för dyra i reprationskostnader då dom går sönder jämt o ständigt..
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: P.Ek skrivet 15 juni 2014, 13:53:44 PM
Citat från: Ted S skrivet 03 juni 2014, 21:25:20 PM
Led:

4044-56 RME röd

7146-62 Biogas röd


Hur kommer dessa fördelas mellan linjerna 69, 70 och 76? Känns som om de är för få, linjerna kanske inte enbart kommer trafikeras med ledvagnar.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Andreas91 skrivet 15 juni 2014, 15:38:12 PM
Citat från: P.Ek skrivet 15 juni 2014, 13:53:44 PM
Hur kommer dessa fördelas mellan linjerna 69, 70 och 76? Känns som om de är för få, linjerna kanske inte enbart kommer trafikeras med ledvagnar.

Jag skulle också tippa på en form av blandning av normalbussar + ledbussar. Jag får det ändå till 28 röda ledbussar. Om nu endast dessa tre linjer skulle komma att trafikeras med röda ledbussar, så skulle du t.ex. kunna få fördelningen 10-8-10 eller 9-9-10. Min magkänsla säger att 69 och 76 är högre prioriterade än 70 när det gäller dessa bussar. Man kanske kan kapa ner antalet fordon på 70 till 7 el. t.o.m. 6, vilket då ger ytterligare fordon. (Insåg precis att man också får räkna bort lite fordon som har servicebehov.) Jag tror inte det blir ett dugg bekymmer.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: P.Ek skrivet 15 juni 2014, 16:39:02 PM
Citat från: Andreas91 skrivet 15 juni 2014, 15:38:12 PM
Jag skulle också tippa på en form av blandning av normalbussar + ledbussar. Jag får det ändå till 28 röda ledbussar. Om nu endast dessa tre linjer skulle komma att trafikeras med röda ledbussar, så skulle du t.ex. kunna få fördelningen 10-8-10 eller 9-9-10. Min magkänsla säger att 69 och 76 är högre prioriterade än 70 när det gäller dessa bussar. Man kanske kan kapa ner antalet fordon på 70 till 7 el. t.o.m. 6, vilket då ger ytterligare fordon. (Insåg precis att man också får räkna bort lite fordon som har servicebehov.) Jag tror inte det blir ett dugg bekymmer.

Å andra sidan rullar det väl idag enbart ledbussar på linje 70 (vardagar, ej helger), medan linje 69 och 76 ofta har inslag av normalbussar istället för boggiebussar.

Sedan kommer säkerligen fördelningen även bero på hur tidtabellerna för respektive linje kommer se ut.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Svoca skrivet 18 juni 2014, 04:36:55 AM
7166  EHY 935  MAN led blå lev. t. Söderhallen 2014-06-13.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredrik Gelin skrivet 18 juni 2014, 11:31:53 AM
Citat från: Johan Ek skrivet 13 juni 2014, 18:27:27 PM
Har för mig att dom sa att dom slopar alla Volvo ledbussar för att dom är för dyra i reprationskostnader då dom går sönder jämt o ständigt..
Några Volvobussar (ironiskt nog de sämsta) lär åtminstone överleva trafikstarten i augusti, resterande är sålda till MAN som inbyten för de kommande bussarna.
Dock är det inte säkert att Volvobussarna verkligen kommer att användas i någon större utsträckning då de sannolikt kommer att ställas av när trafikstarten säkerställts.
De gamla MAN-bussarna i 53xx-serien kommer dock att fortsätta rulla i Söderhallens trafik en tid (åtminstone ett år).
//Fredrik
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: DEB skrivet 18 juni 2014, 16:35:19 PM
Vid Handengarager syntes 4-6 stycken MAN-hybrider, bland annat nummer 4826 om jag läste av rätt.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: P.Ek skrivet 18 juni 2014, 17:45:43 PM
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 18 juni 2014, 11:31:53 AM
Några Volvobussar (ironiskt nog de sämsta) lär åtminstone överleva trafikstarten i augusti, resterande är sålda till MAN som inbyten för de kommande bussarna.
Dock är det inte säkert att Volvobussarna verkligen kommer att användas i någon större utsträckning då de sannolikt kommer att ställas av när trafikstarten säkerställts.
De gamla MAN-bussarna i 53xx-serien kommer dock att fortsätta rulla i Söderhallens trafik en tid (åtminstone ett år).
//Fredrik

De sämsta? Handlar det om 5378-88/7001-09 eller 7010-30?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredrik Klint skrivet 18 juni 2014, 22:39:39 PM
4803 EHY701
4820 EHZ092
4827 EHZ120
4831 EJP963
4833 EJP981
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Robert Brink skrivet 18 juni 2014, 22:55:52 PM
Citat från: P.Ek skrivet 18 juni 2014, 17:45:43 PM
De sämsta? Handlar det om 5378-88/7001-09 eller 7010-30?

Fast det där med sämsta, är ju lite olika vad man tycker. Som resenär är väl  helt klart 7010-7030 att föredra som har AC, men å andra sidan är dom ju väldigt skramliga. Den äldre serien skramlar inte alls lika mycket och är med något undantag trevligare att köra tycker jag. Är väl lite av den sista svenska "riktiga" bussen...

//R
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredrik Gelin skrivet 20 juni 2014, 18:25:53 PM
Citat från: P.Ek skrivet 18 juni 2014, 17:45:43 PM
De sämsta? Handlar det om 5378-88/7001-09 eller 7010-30?
Det rör sig om serien 7001-09 som ingår som övertagande i avtalet.
Hur länge de faktiskt kommer att rulla är dock en annan sak då de inte utmärkt sig för någon större driftsäkerhet om jag förstått saken rätt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Bussmicke skrivet 20 juni 2014, 19:12:17 PM
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 juni 2014, 18:25:53 PM
Det rör sig om serien 7001-09 som ingår som övertagande i avtalet.
Hur länge de faktiskt kommer att rulla är dock en annan sak då de inte utmärkt sig för någon större driftsäkerhet om jag förstått saken rätt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Är väl samma modell som 5378-88? Så de är det skillnad dem emellan?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Fredrik Gelin skrivet 20 juni 2014, 19:15:05 PM
Ja, 7001-09 är tydligen ännu sämre än kollegorna i 53xx-serien. MAN-bussarna i samma serie har visat sig vara något mer pålitliga...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Söderort FTW skrivet 21 juni 2014, 18:51:37 PM
Fan, går det inte att göra något åt driftsäkerheten på de? För som resenär älskar jag verkligen de 53xx och 7000-7009 volvosarna, de är väldigt bekväma faktiskt. Inte bara det faktum att de går mjukt, skramlar lite etc men en sådan sak som att motorljuet faktiskt är behagligt för öronen, det har bas i sig, inte som resterande bussars nästan tinitusliknande vinande.

Vad händer nu med bussarna? Skrot eller export?
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Svoca skrivet 26 juni 2014, 04:52:49 AM
Nu finns 7163-7169 och 7171-7172  MAN led blå i Söderhallen. Ej i trafik ännu.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Kristian skrivet 02 juli 2014, 21:30:02 PM
Från polenfärjan i Nynäshamn rullade det idag av en bunke blå MAN-bussar, både med och utan gastankar samt minst en röd dito utan gastank. Dessutom kom även två VL-lackade Solarisledbussar, men det hör ju inte hit.
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 juli 2014, 11:53:38 AM
Citat från: Kristian skrivet 02 juli 2014, 21:30:02 PM
Dessutom kom även två VL-lackade Solarisledbussar, men det hör ju inte hit.

Förvisso inte men då har jag anledning att cykla till bussgaraget och titta..
Så jag tackar för denna Off Topic :)
Titel: SV: Nytt till Stockholm...
Skrivet av: Bussmicke skrivet 10 juli 2014, 18:03:39 PM
Citat från: Ted S skrivet 03 juni 2014, 21:25:20 PM
Led:
4001-43 RME blå
4044-56 RME röd
4057-70 RME blå, leverans 2015
7132-45 Biogas blå regional
7146-62 Biogas röd
7163-7202 Biogas blå
Normal:
4801-52 Hybrid
"Mini":
4501-02 RME

Med reservation för sena ändringar

Hur många i respektive serie rullar än så länge?