Veolia 1200 och 1201 nu i linjetrafik

Startat av Cyklisten, 29 juni 2010, 17:32:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Igår var det premiär i linjetrafik för de två vikariebussar i Eslöv. Jag var dock bortrest så att tjejen fick tycka ut med kameran istället  ;)






the0fiskis

varför har man linjernummret på båda sidor? på ena bilden  men inte på den andra  ???

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 29 juni 2010, 17:40:20 PM
varför har man linjernummret på båda sidor? på ena bilden  men inte på den andra  ???

Fel storlek på typsnittet i skyten. Dvs skylten har en fil tänkt för punktmatris. Diodskyltarna måste man programmera lite annorlunda.
Jämför med t.ex denna.

Bussmicke

Dessa skall fotas om 2½ vecka, Trevligt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

scaniaolsson

Översta bilden borde vara tagen i korsningen Södergatan / Trollsjögatan vid Stadsparken.
Mellersta bilden är helt klart från bussterminalen.
Nedersta bilden är från Västergatan, precis bakom bussen vid den gula träbyggnaden mynnar Sturegatan ut.
(I dessa kvarteren har jag varit mycket det senaste året i jobbet, därför kan jag pricka det så exakt)

Är detta något högst tillfälligt eftersom dom är "vikarier" ??
Har kanske stått men i så fall har jag missat det !

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Möllers

var på tiden få se imorgon om jag åker ditt fotar dom.

Cyklisten

Citat från: scaniaolsson skrivet 29 juni 2010, 21:13:49 PM
Översta bilden borde vara tagen i korsningen Södergatan / Trollsjögatan vid Stadsparken.
Mellersta bilden är helt klart från bussterminalen.
Nedersta bilden är från Västergatan, precis bakom bussen vid den gula träbyggnaden mynnar Sturegatan ut.
(I dessa kvarteren har jag varit mycket det senaste året i jobbet, därför kan jag pricka det så exakt)

Är detta något högst tillfälligt eftersom dom är "vikarier" ??
Har kanske stått men i så fall har jag missat det !

Scaniaolsson

Vad jag vet så ska de rulla till hösten då Citelisar tar över. Och placeringar stämmer väl, även jag har jobbat där fast på lite annat sätt.

Jonas Gustafsson

Citat från: Cyklisten skrivet 29 juni 2010, 22:14:56 PM
Vad jag vet så ska de rulla till hösten då Citelisar tar över. Och placeringar stämmer väl, även jag har jobbat där fast på lite annat sätt.

Skall de månne förenas med sina nio systrar 1202-1210 i Göteborg när de rullat klart i Eslöv?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussfanatikern

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 30 juni 2010, 01:44:22 AM
Skall de månne förenas med sina nio systrar 1202-1210 i Göteborg när de rullat klart i Eslöv?

//Jonas G
Verkar aningen osannorlikt men man ska aldrig säja aldrig. I så fall så måste dom förses med klimatanläggning för hela bussen. I nuläget finns det bara för föraren.

Ersa

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 30 juni 2010, 01:44:22 AM
Skall de månne förenas med sina nio systrar 1202-1210 i Göteborg när de rullat klart i Eslöv?

Är det inte dessa som har Kronobergs gräddvita färg, för framtida leverans till just detta län?

Cyklisten

Jo, de ska till Växjö vad jag vet.
Nu dags för en miljöbild - båda rullade på "min" linje så istället för att lägga mig efter jobbet så tog jag cykeln och kameran och testade en "nygammal" fotoplats.



scaniaolsson

Detta går jag bet på, att den går på 2:an och ser ut att vara på väg mot Rönneberga det klarar jag men sen.
Vill ha det till att vi är neråt Sallerup någonstans, men får inte till var varken med hjälp av hållplatsen eller hitta.se.

Var 17:an är vi i "stan man kan lita på !" (Känt utdrag ur en viss låt om denna stad).
Var för övrigt förbi Eslöv i förmiddags och fick då en snabb flukt på de nya vagnarna.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Cyklisten

Bussen har just passerat Lantmannavägens hållplats och jag står på en cykelbana strax efter rondellen, i närheten av Sallerups Kyrka.

scaniaolsson

Ok, då var i princip där jag misstänkte. Bussen har alltså precis svängt ut från vägen bakom till vänster i bild.
Längst ut på den vägen växer nu Bäckdala fram, det är också 2:ans södra eller rättare sagt syvästliga slutpunkt.

Lite lustigt att man inte benämner slutdestinationen Bäckdala utan Aprikosgatan, i alla fall på monitorerna vid busstationen.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Cyklisten

Det med skyltarna är lite konstigt, även 3:ans destination Fridasro heter Tågarpsvägen. Känns lite som Göteborgs Spårvägar