Huvudmeny

Veolia 1204

Startat av virtual1, 24 juni 2010, 10:46:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nån buss från 12xx-serien har jag inte sett på bild ännu, 12 meters Urbino:


Bussmicke

Du som har varit där o flängt runt en hel dag o fotat över 100 nya bussar, kan du delge osss vagnsnummer Och regnummer på bussarna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2010, 22:36:42 PM
Du som har varit där o flängt runt en hel dag o fotat över 100 nya bussar, kan du delge osss vagnsnummer Och regnummer på bussarna?

Ojoj, lär ta sin lilla tid o sammanställa det =) - men orkar jag så kan jag väl göra det nån kväll nu framöver (Om Uffe nu inte säger sig redan veta allt om det?)

Möllers

Bara 100 bussar du fick i kamerian i göteborg.
Fin buss ellerfall.

Ulf Rådeström

Citat från: virtual1 skrivet 27 juni 2010, 23:04:28 PM
Ojoj, lär ta sin lilla tid o sammanställa det =) - men orkar jag så kan jag väl göra det nån kväll nu framöver (Om Uffe nu inte säger sig redan veta allt om det?)

jag vet det bara om du nångång orkar med o dela med dig av det du ser - det är så jag får reda på grejjor ;-)

Men Solaris-bussarna skulle vara bra o få lite reda i - för de i Göteborg stämmer inte med dom uppgifterna jag fått - verkar det som.
Så lite utredning invnr-regnr skulle inte skada.

Resten har SBH koll på  :)

Jonas Gustafsson

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 28 juni 2010, 00:00:33 AM
jag vet det bara om du nångång orkar med o dela med dig av det du ser - det är så jag får reda på grejjor ;-)

Men Solaris-bussarna skulle vara bra o få lite reda i - för de i Göteborg stämmer inte med dom uppgifterna jag fått - verkar det som.
Så lite utredning invnr-regnr skulle inte skada.

Resten har SBH koll på  :)

De Solarisregistreringar du lagt ut på SBH stämmer nu, men de första bussarna som kom var i början felregistrerade ett steg jf. m. inventarienummer. Antingen har man flyttat plåtarna eller klistrat om inventarienumren.

Skriver det jag vet i separat tråd.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 27 juni 2010, 23:05:48 PM
Bara 100 bussar du fick i kamerian i göteborg.
Fin buss ellerfall.

Nejdu Mattias, jag fick 114 av alla _nya_ bussar, tog C:a 550 bilder annars!

virtual1

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 28 juni 2010, 00:00:33 AM
jag vet det bara om du nångång orkar med o dela med dig av det du ser - det är så jag får reda på grejjor ;-)

Men Solaris-bussarna skulle vara bra o få lite reda i - för de i Göteborg stämmer inte med dom uppgifterna jag fått - verkar det som.
Så lite utredning invnr-regnr skulle inte skada.

Resten har SBH koll på  :)

OK, i morgon kväll ska vi se vad det kan komma fram för nåt då =)

Möllers

Så ska det se ut 550 bilder  8)