Linje 134X/154 Årstaterminalen

Startat av Bussmicke, 10 december 2022, 19:04:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Personalturer (mer eller mindre) till bl.a. Koppargården samt indirekt till Bromma sjukhus skulle jag tro. Därav kopplingen till pendeln i Spånga.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Varför köär 158 inte via Råcksta tills vidare? Nån som vet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Fullt med vägombyggnader = framkomlighetsproblem.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Carl

Citat från: Bussmicke skrivet 12 december 2022, 20:39:11 PM
Vad fyller 158 för funktion egentligen?

Citat från: Nico skrivet 12 december 2022, 20:47:22 PM
Personalturer (mer eller mindre) till bl.a. Koppargården samt indirekt till Bromma sjukhus skulle jag tro. Därav kopplingen till pendeln i Spånga.

Från början var ett av syftena även att skapa förbindelser mellan pendeln i Spånga och Vattenfalls stora anläggning i Råcksta. Jag har några turlistor från slutet av 70-talet som visar två morgonturer mellan Spånga och en hållplats vid Vattenfalls kontor (förkortning "VAF"), och sedan två turer tillbaka på eftermiddagen. Därtill kördes som sagt även personalturer anpassade för Råcksta sjukhus (nuvarande Koppargården). Med tanke på att det gått mer än 10 år sedan Vattenfall lämnade Råcksta är det lite överraskande att 158 har hängt kvar så länge. Men resandet till Koppargården (och Bromma sjukhus?) kanske motiverar det.