Huvudmeny

Invänta Trafiklots

Startat av fontheking5, 23 juni 2009, 17:12:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Såg denna skylten idag vid ett rödljus , asfaltering pågår på detta ställe . Bilden är tagen i Svalöv

Stefan Lindberg

Jag körde faktiskt efter en trafiklots på vägen hem idag.
En liten bil med en stor skylt på taket och en blinkande lampa.
Jag antar att det är ett sätt att hålla ner hastigheterna vid vägarbeten.

Andersson

Åkte bokom en "trafiklots" i tunneln ut till Muskö höromdagen. Är nog som ni säger att sätt att få ner hastigheten. Där i tunneln pågick arbetet i båda körfälten och man fick svänga lite fram och tillbaka för att komma genom.

Simon Bertilsson

Samma sak när de hade beläggningsarbeten på rv 17 mellan Kastberga och Kungshult.

RoTe

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 23 juni 2009, 17:38:10 PM

Jag antar att det är ett sätt att hålla ner hastigheterna vid vägarbeten.

Fast på RV76 var det för att hålla hastigheten uppe... Den körde nästan ifrån mig när jag låg bakom med bussen.
Runt 80km/h gick det där det ej var folk i närheten och runt 50km/h förbi asfaltgänget.

Inte kul när man var tvungen att göra hållplatsstopp mitt på enkelfiliga vägen heller, hållplatsen var dessutom försvunnen...

Stefan Lindberg

Så hamnade man då efter Trafiklotsen även idag fast denna gången sist så det var lite svårt att fota.


Stefan Lindberg

Återigen hamnade jag bakom en Trafiklots fast denna gången som första bil


R500

Citat från: Andersson skrivet 23 juni 2009, 17:57:20 PM
Åkte bokom en "trafiklots" i tunneln ut till Muskö höromdagen. Är nog som ni säger att sätt att få ner hastigheten. Där i tunneln pågick arbetet i båda körfälten och man fick svänga lite fram och tillbaka för att komma genom.

Kör man lastbil med en viss höjd, måste man alltid ha lots genom tunneln.  Den stängs av i båda riktningarna då.