Täbygaraget 1996

Startat av Bussmicke, 18 februari 2021, 13:34:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Härliga bilder som väcker minnen hos mig.
Jag tycker fortfarande att Täby var det trevligaste garaget att köra i eftersom det var så stor variation i tjänsterna.
Ena dagen körde man skolbarn i Täby,  nästa dag var det pendlare till och från Vaxholm för att en annan dag bli förstärkning på någon Norrtäljelinje.
Åkersberga hade också en viss charm när man fick lista ut hur långa 633:an eller 694:an gick till exempel.
Det är få "SL-garage" som har så stor variation i sin trafik än idag tycker jag, men det kanske ändras om samma entreprenör återigen får all trafik både i Täby och Norrtälje.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


david96

Det ser att H57 4918 är tröttkörd ut innan den senare skickas till skroten.

Fredrik Gelin

Jag har sett flera bussar i Täby som varit i betydligt sämre skick än 4918 när de lämnat garaget för sista resan.
Ofta plockar man delar från avställda bussar (även sådana som står i verkstaden) för att underhålla andra bussar som är i trafik.
Dock lär det väl inte ha varit så många H57:or kvar i trafik när bilden togs, så behovet av att plocka delar kanske inte var så stort.


Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Lars-Håkan_E

Att man har plockat en strålkastare från 4918 är inte konstigt eftersom dem passade många bussar som fortfarande fanns i trafik.