SL 113 avkortad till Eneby

Startat av Jimmy, 11 januari 2021, 16:09:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

From idag så är buss 113 tillfälligt avkortad till sträckan Solna C – Eneby i stället för Solna C – Islandstorget.
Den stannar/startar vid 117s hpl Bällstavägen på Spångavägen.

Hur vänder den i Eneby-trakten?

Jimmy

Buzzlover

Enligt vad jag sett så kör den (från hpl Bällstavägen på Spångavägen)
Spångavägen till korsningen Spångavägen/Sundbyvägen
Sundbyvägen tills korsningen Sundbyvägen/Enevägen
Enevägen tills korsningen Enevägen/Spångavägen
Och sen ner till hpl Bällstavägen (på Spångavägen)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Nico

Med andra ord så är den redan borta i Sundby/Flysta när den vänder. Den angör dock inga fler hpl. längs med sträckan.

Det verkar inte heller finnas någon officiellt anordnad reglerplats (ingen tillfällig stolpe som visar var tidsreglering ska ske) på Enevägen. En 113 jag såg idag slog bara på varningsblinkers och körde över i mötande körbana och stannade mot färdriktningen på Enevägen, strax innan korsningen med Lövvägen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jimmy

Tog en busstur till Bällstavägens hpl idag och fortsatte med promenad till Kopparbacken.
Hoppades få se en Ej-i-trafik-buss som kanske vände via Enevägen, men icke.

Enevägen från Spångavägen har skylt "genomfartsförbud till Sundbyvägen" (utan undantag).
Enevägen från Sundbyvägen har också skylt "genomfartsförbud" men med undantag för linjetrafik (enligt Eniro i alla fall).

Den enda Ej-i-trafik-buss jag såg under mina 40 minuter i trakten körde Spångavägen norrut men den försvann bort mot Spånga-Folkan och kom aldrig tillbaka. Och en skum "117 Extrabuss" kl 12.

Så då spikar vi väl vändning via Enevägen motsols.
Tack för era uppgifter.

Jimmy