(https://bussmicke.jalbum.net/Forumbilder/slides/H10%206567%20Vallstigen%2CSkog%C3%A5s%201991-08-14.jpg)
(https://bussmicke.jalbum.net/Forumbilder/slides/H10%206567%2C%20H25%206164%20Vallstigen%2CSkog%C3%A5s%201991-08-14.jpg)
(https://bussmicke.jalbum.net/Forumbilder/slides/H10%205460%20Vallstigen%2CSkog%C3%A5s%201991-08-14.jpg)
(https://bussmicke.jalbum.net/Forumbilder/slides/H10%205833%20%C3%96sterleden%2CSkog%C3%A5s%201991-08-14.jpg)
(https://bussmicke.jalbum.net/Forumbilder/slides/H10%205844%20Skog%C3%A5s%20centrum%201991-08-14.jpg)
Var det 1991 linje försvann därifrån?
Hej Micke!
Trevligt, mina gamla hemmatrakter. Bjuder på en bild från 1985 vid korsningen Österleden/Storvretsvägen. SL H10 6626 på övning och en okänd H1 på 835:an.
(https://bussgaraget.se/bussnack/19850227_skg.jpg)
27.2.1985
6626 kommer Från Rondovägen.
På den bilden minns jag när jag såg ämnet Bussmöte i Skogås för två år sen!
Hej.
I en annan tråd diskuteras det om inv, nummers placering,
hur tänkte dom angående 5844? :o
Allt var bättre förr, även placeringen av inventarienummer. ;)
Alltid lika trevligt med dina 90-talsbilder. 5833 såldes senare till Uppsalabuss där den fick inv.nummer 142.
Ser man på, trevligt.
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Vad är det för fel på inventariesiffrorna på 5844?
Citat från: Bussmicke skrivet 21 februari 2021, 17:46:09 PM
(https://bussmicke.jalbum.net/Forumbilder/slides/H10%205844%20Skog%C3%A5s%20centrum%201991-08-14.jpg)
Hej!
Troligen avses den ursprungliga placeringen av inventarienumret på nedre högra framhörnet av bussen vad gäller vagnar av typen Scania CR112.
Denna placering övergavs efter en tid, men här verkar den suttit kvar länge på H10 5844, t o m "reviderad" med tanke på den divergerande höjden på fyrorna. :o
mvh K R
Jisses! Jag tittade noggrant på bilden, men hade inte en tanke på att leta nere i det hörnet. Synnerligen misslyckad placering.
Den placeringen brukade försvinna efter en och annan vinter med snö och is, siffrorna i framhörnet satt på en liten välvd glasfiberbit som ofta förstördes eller lossnade vintertid, med nya eller reparerade delar sattes inv nr sällan upp på nytt, i något magasin har jag bild på t.ex 5929 märkt "59" då resten spacklats och lackats efter en skada.