SJ-Buss 3111 (Mercedes) i Skåne 1989

Startat av Mikael T Nilsson, 30 mars 2019, 14:31:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 31 mars 2019, 16:14:46 PM
Tack! Det var nog jag som lade ut 3112 en gång i tiden.  :)

Fotografen till 3112 sitter bakom ratten på Magnus bild på 3113.  :)
Tack själv, då återstår endast 3114 och 3116 nu.

Mikael Lövgren

Riktig nostalgi för min del som är född och uppvuxen i Lönsboda. har åkt med Stjenfeldts bussar många gånger, både på utflykter med skolan och på linje till Osby, Sibbhult och Glimåkra. i början hade de inte något garage utan bussarna stod parkerade längs gatan utanför Lennart Stjernfeldts hus några hundra meter från där jag bodde..
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 14 april 2019, 14:29:19 PM
Riktig nostalgi för min del som är född och uppvuxen i Lönsboda. har åkt med Stjenfeldts bussar många gånger, både på utflykter med skolan och på linje till Osby, Sibbhult och Glimåkra. i början hade de inte något garage utan bussarna stod parkerade längs gatan utanför Lennart Stjernfeldts hus några hundra meter från där jag bodde..

Kul att du uppskattade bilderna och att de väckte gamla minnen!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

3115 har jag inget minne av. Men visst var det trevligare innan länsfärgerna blev för dominanta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 08 augusti 2019, 19:32:46 PM
3115 har jag inget minne av. Men visst var det trevligare innan länsfärgerna blev för dominanta.

Jag är helt enig med dig.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.