Författare Ämne: Keolis 6401 i Tumba (Snart nutidshistoria)  (läst 5523 gånger)

Utloggad B10M

• Medlem
  • Antal inlägg: 302
SV: Keolis 6401 i Tumba (Snart nutidshistoria)
« Svar #45 skrivet: 25 maj 2022, 20:05:04 PM »
Visst 17, de blå tänkte jag inte på..
Det var de röda jag hade i huvudet.

6401-04 är fortfarande i trafik i alla fall. Osäker på 6405-06.

Det borde finnas en regelbundenhet i B9:ornas uppträdande även på 173:an då Botkyrka kör några avgångar per dag.
Vecka 22 lär det dock bli betydligt vanligare för att sedan återgå till det sedvanliga mönstret veckan efter.

Vad är det för speciellt som händer vecka 22?

Utloggad Fredrik Gelin

• Medlem
  • Antal inlägg: 3632
« Svar #46 skrivet: 25 maj 2022, 21:14:16 PM »
Det är klimattoppmöte på Älvsjömässan.
Delegaterna flyger till Arlanda och skall bo i centrala Stockholm, så det har aviserats omfattande avstängningar av E4:an, Åbyvägen och Huddingevägen från Arlanda till Älvsjö när de kommer, sedan lär det bli korteger mellan city och Älvsjömässan.

SL säger klokt nog att det är lika bra att undvika bussarna, bilisterna lär bli hårt prövade tidvis om hela Essingeleden stängs av som det talats om.
För säkerhets skull pågår arbete med att bygga om Västerbron samtidigt, så skall man ta sig mellan Fridhemsplan och Hornstull lär det nog gå fortare att cykla eller gå än att åka bil eller buss tidvis.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Utloggad Fredrik Gelin

• Medlem
  • Antal inlägg: 3632
« Svar #47 skrivet: 26 maj 2022, 08:59:51 AM »
Såg nu att de skall vara i Saltsjöbaden mån-tis och på Älvsjömässan tor-fre, så Nackabussarna lär också påverkas.
På lördagen är det Stockholm marathon med åtföljande avstängningar av trafiken och på söndagen är det världsmiljödagen som väntas påverka busstrafiken främst i city pga demonstrationer och andra evenemang.
Sedan är vi framme vid firandet av Svenska flaggans dag som också brukar medföra viss trafikpåverkan i stan.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk