Mina första bussbilder

Startat av Muk, 25 maj 2007, 16:52:38 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Muk

Jag passar på att inviga mig själv här genom att visa mina första bussbilder. Fotograferade vid Scandic i Söderhamn någon gång under första halvan av 80-talet.



Någon expert på inredningar som kan tala om vilken av bussarna som inredningen hör till. Jag gissar på Svenssons Setra, men är inte 100% säker.  ???

Andreas Ljungqvist

Härliga bilder, gillar att se sådan här "historia".. Inredningen är väldigt Setra aktig tycker jag..


Niklas Bygdestam

Men om det är början på 1980-talet så kanske det inte var Scandic utan Esso motorhotell?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Muk

Till Andreas: Tack! Jag tror också mest på setran. Den verkar dessutom ha röda gardiner.

Till Niklas: Det är möjligt. Scandic tog väl över omkring 1984 och jag fotograferade mest -84 och -85. Utan exakt datering på bilderna eller synlig skylt så är det svårt att veta.

bussgrabben

Den fina gamla Byberg-bussen verkar ju inte ha några gardiner alls så jag gissar på buss nummer två :D

Muk

Där har du helt klart en poäng.  :D

Ante

Citat från: Muk skrivet 25 maj 2007, 16:52:38 PM
Jag passar på att inviga mig själv här genom att visa mina första bussbilder. Fotograferade vid Scandic i Söderhamn någon gång under första halvan av 80-talet.

Någon expert på inredningar som kan tala om vilken av bussarna som inredningen hör till. Jag gissar på Svenssons Setra, men är inte 100% säker.  ???

En av Byberg & Nordins Drögmöllers... Kan det bli bättre ;D
Stort tack för bilderna!

/A

Muk

Till Ante: Jag förstod nästan att den bilden skulle bli uppskattad.  :D

Till Verspieder: OK Hotell låter helt OK.  ;) Det måste vara ganska unikt nu att ett bensinbolag har hotellverksamhet.

bussgrabben

Citat från: Muk skrivet 26 maj 2007, 09:50:03 AM
Till Ante: Jag förstod nästan att den bilden skulle bli uppskattad.  :D

Till Verspieder: OK Hotell låter helt OK.  ;) Det måste vara ganska unikt nu att ett bensinbolag har hotellverksamhet.

OK Hotell i Umeå:
http://www.ok.se/index.taf?_page=object&object_auid=16398

Jag hittade ingenting om några andra hotell på hemsidan, men jag letade inte speciellt grundligt.