Lokaltidningen har skrivit att repotage om nobina Nacka/värmdö.

Startat av Camilla, 18 april 2010, 23:33:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


1896

"Sidan kan inte visas"

-kommer du över med tidningen då.... 8)


the0fiskis

Citat från: 1896 skrivet 18 april 2010, 23:53:52 PM
"Sidan kan inte visas"

-kommer du över med tidningen då.... 8)
tror inte du kan komma över den
prova melia nvp



Optimal

Citat från: the0fiskis skrivet 19 april 2010, 19:38:18 PM
jag menade om han vill komma åt papper versionen

Vad ska han med den till när internet versionen fungerar  ;)


the0fiskis

Citat från: Jim skrivet 19 april 2010, 19:43:26 PM
Vad ska han med den till när internet versionen fungerar  ;)
det vet jag inte  ;) folk är undliga ibland

1896

För några år sedan, när jag nyss flyttat till Värmdö, sökte Westinbuss skolbussförare på Värmdö, så jag visade mitt intresse, men jag tyckte att ledningen var så nonchalant, att jag tänkte, då får det vara. Så jag både mejlade och ringde Värmdö kommun och sa åt dom att ge skolskjutsarna till Swebus/Nobina istället.... 8)

Robert Brink

CitatFör några år sedan, när jag nyss flyttat till Värmdö, sökte Westinbuss skolbussförare på Värmdö, så jag visade mitt intresse, men jag tyckte att ledningen var så nonchalant, att jag tänkte, då får det vara. Så jag både mejlade och ringde Värmdö kommun och sa åt dom att ge skolskjutsarna till Swebus/Nobina istället....

Fortfarande Westin som kör skolturerna på Värmdö! Men det kanske är dags för upphandling snart?

//R

1896

Westin fick förlängt något år, men sen lär det ju bli upphandling.... :D

1896

Så är det nog, men om man får behålla linjetrafiken i Nacka/Värmdö, då borde intresse för skolskjutsarna också finnas tycker jag.... :)

Carl Eric

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 april 2010, 19:12:39 PM
Det tror jag inte har någon som helst betydelse, skoltrafik av denna omfattning finns det ingen möjlighet att kombinera med befintlig linjetrafik, absolut inte vad gäller fordon och till mkt liten del vad gäller personalen (annat än under skolloven)
Däremot är det perfekt att kombinera med beställningstrafik både för fordon och personal, att ha ett gäng nya skolbussar som enbart skulle rulla typ 4 timmar om dagen 175 dagar om året kan man aldrig lägga ett konkurrenskraftigt pris på.

En inte allför osäker gisning är att uppdraget om det inte stannar hos Westins hamnar hos något av de andra 4 större beställningstrafikföretagen, som de flesta redan kör skoltrafik på andra håll i länet.

Vilka är det som kör mest skoltrafik i länet?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

1896

Hur kan man få lönsamhet i skolbussarna i Ljungsbro då ? Dom skolskjutsarna har ju Nobina haft länge, utan någon annan trafik.  ???

Westin kör ju med rena turistbussar, det fattar jag inte heller hur det kan vara lönsamt, dessutom är väl dessa Neoplaner inte idealiska för skolskjutsar heller ?  ???