Fördelning timgubbar/heltidstjänster

Startat av Martin Maltkvist, 11 april 2009, 19:49:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Med anledning av Hr Ödlunds inlägg i tråden om Swebus Örebro undrar jag nu hur ovanstående fördelning kan se ut på div. garage.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Martin Maltkvist

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 april 2009, 20:26:33 PM
Det finns inget svar på den frågan, det är väldigt individuellt, det finns depåer med 150 heltidare (125 på fast lista o 25 på skubben) samt 300 arvodister, det är egentligen ointressant.
Är det dessa (fetstil) som brukar benämnas dagkommenderade?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Trafikar´n

På vissa företag,  depåer/stationer körs alla obekväma tjänster av timanställda
*BE CE DE och yrket sedan 1989; tro mig, jag var med, grymta månde ungarna som kör idag om de visste hur hur förarna led då

Martin Maltkvist

Citat från: Trafikar´n skrivet 11 april 2009, 21:42:40 PM
På vissa företag,  depåer/stationer körs alla obekväma tjänster av timanställda
Bottenskrapet i godispåsen...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Trafikar´n

skubb, är det som fördelas på arvodister och timanställda men även det som går ut på övertid på fastanställda. Men väldigt regionala uttryck. Vissa GS förare skummar gärna, o där är det övertid..
*BE CE DE och yrket sedan 1989; tro mig, jag var med, grymta månde ungarna som kör idag om de visste hur hur förarna led då