Huvudmeny

Biljettfråga

Startat av mackanz, 03 april 2009, 18:30:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mackanz

Är det någon här som vet hur det funkar med internetbokningen av en biljett med Swebus Express.
Att boka och betala den är ingsa problem. Men hur vet jag att jag får plats på bussen?

Jag har ringt deras kundtjänst men dom stängde redan 18.00
Tog en chansning och ringde Värmlandstrafik som inte kunde svara på frågan.
Dom bollade mig vidare till Värmlandstrafiks Kundcenter i Karlstad men där svarar dom ej i telefon utan hänvisar till att växeln stängde 16.00 trots att dom enligt hemsida har kundcenteret öppet till 21.00

Så nu ställer jag mitt hopp till någon vänlig person här som kan hjälpa mig och som vet om jag kan boka en biljett och vara säker på att få en plats på bussen.
Bussidan: www.markuz.se/busswebben | Personlig sida: www.markuz.se

Knallhatt

Du får plats på bussen. Man har slutat med att alltid garantera plats.
Kan du köpa en biljett till en avgång så har du plats.
Kan Du inte köpa en biljett till en avgång så är den fullsatt.

Martin Maltkvist

Citat från: mackanz skrivet 03 april 2009, 18:30:01 PM
Är det någon här som vet hur det funkar med internetbokningen av en biljett med Swebus Express.
Att boka och betala den är ingsa problem. Men hur vet jag att jag får plats på bussen?

Jag har ringt deras kundtjänst men dom stängde redan 18.00
Tog en chansning och ringde Värmlandstrafik som inte kunde svara på frågan.
Dom bollade mig vidare till Värmlandstrafiks Kundcenter i Karlstad men där svarar dom ej i telefon utan hänvisar till att växeln stängde 16.00 trots att dom enligt hemsida har kundcenteret öppet till 21.00

Så nu ställer jag mitt hopp till någon vänlig person här som kan hjälpa mig och som vet om jag kan boka en biljett och vara säker på att få en plats på bussen.
Platsgarantin ombord på Swebus Express ska ju gälla om man köper sin biljett senast 24 timmar innan avgång, efter det är det alternativet Full Flex som gäller(Fritt ur minnet).
Numret till deras kundtjänst är 0771-218218 så ju kan med fördel ringa dem och räta ut ditt frågetecken.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin