Flygbussarnas reklam på E4:an mellan Märsta och Väsby!

Startat av RoTe, 11 mars 2009, 17:15:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Har ni sett den? Riktigt fyndig må jag säga.  ;D

Finns bild i ett visst forum för bilintresserade men det går inte att länka dit tror jag:

http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/68822d1236787145-fotoaktivitet-pa-aker-maersta-upplands-vaesby-dsc00376.jpg

Stinsen

Hehe. Är det en målad bild eller är det skrotbilar man ställt ovan på varandra?

Mange_buss

Citat från: RoTe skrivet 11 mars 2009, 17:15:12 PM
Har ni sett den? Riktigt fyndig må jag säga.  ;D

Finns bild i ett visst forum för bilintresserade men det går inte att länka dit tror jag:

http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/68822d1236787145-fotoaktivitet-pa-aker-maersta-upplands-vaesby-dsc00376.jpg

Ett eller två lager bilar till, så skulle höjden vara rätt  ;) ;D

Jeppe Hagelbäck

Såg den "live" idag, visserligen på lite håll, men jag tykte det såg ut som riktiga bilar.

Danne B.

Bortsett från dom köer(!) som den skapat/skapar genom att folk saktar in och tittar så är den ju riktigt ball!

Åker man Gamla Stockholmsvägen så man får lite överblick över E4:an ser man (såg iaf för nå´n dag sedan) tydligt hur köerna släpper efter "bussen" både i södergående och norrgående...

Antar att folk tror att det är en buss som gått av vägen eller nå´t! Märkligt fenomen!

//Danne


Björn Ax

Ja vad ska man säga. Blir förvånad över dom som undrar om den är olaglig.
Vem är dum nog att stanna på E4:an?? Tydligen många.

vill man titta mera  så kör man väl vidare och hittar nånstans att vända och köra tillbaka och stanna nånstans där man inte står i vägen!!

Carl W

Citat från: Danne B. skrivet 13 mars 2009, 02:03:44 AM
Bortsett från dom köer(!) som den skapat/skapar genom att folk saktar in och tittar så är den ju riktigt ball!

Åker man Gamla Stockholmsvägen så man får lite överblick över E4:an ser man (såg iaf för nå´n dag sedan) tydligt hur köerna släpper efter "bussen" både i södergående och norrgående...

Antar att folk tror att det är en buss som gått av vägen eller nå´t! Märkligt fenomen!

//Danne

En lång rad med bilar kör i 100km/h. Så bromsar en bil till 99 km/h. Nästa måste då också sakta in. Men han saktar in lite mer. Till låt oss säga 98 km/h. Efter en stund står det helt still längre bak i kön. För en massa år sedan, så satt det två små barn en bit från vägen, och vinkade till alla bilar. Trafiken kröp sakta fram till de vinkande barnen. Direkt man passerat kunde man gasa på. Det behövs väldigt lite, för att trafiken ska bli stillastående.

Nico


Har, om någon undrar, för enkelhetens skull slagit ihop de två trådarna om FAC:s reklam på E4:an till en enda.

Nico // Moderator
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Är det ingen som besökt konstverket/reklamarrangemanget på nära håll, för att ta egna bilder på det?

Skalman

En applåd till Flygbussarna som åter igen har lyckats skapa ett reklamarrangemang
som väcker uppmärksamhet och får publicitet - inte alltid så enkelt i dagens
reklamdjungel.

Niklas Bygdestam

Citat från: Skalman skrivet 18 mars 2009, 11:06:04 AM
En applåd till Flygbussarna som åter igen har lyckats skapa ett reklamarrangemang
som väcker uppmärksamhet och får publicitet - inte alltid så enkelt i dagens
reklamdjungel.

Fast frågan är om de nu får så värst positiv publicitet. Den här reklamen har nu blivit rejält utskälld och till och med en del media säger att den utgör trafikfara
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Carl W

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 19 mars 2009, 19:30:23 PM
Fast frågan är om de nu får så värst positiv publicitet. Den här reklamen har nu blivit rejält utskälld och till och med en del media säger att den utgör trafikfara

Bort med eländet!

jocke p

Här kan man se hela kampanjen med massa bilder på bussen:

www.flygbussarna.se/antibil

Simon Bertilsson

Påminner lite om när SJ klippte reklamtexter i spannmålsfält under inflygningsvägarna till Arlanda.