Att träffa på en älg är inte lätt.....

Startat av Peter Erret, 04 mars 2009, 03:58:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Wetjo

Citat från: Peter Erret skrivet 04 mars 2009, 03:58:45 AM
.... att träffa fyra borde vara svårare  ???

Jag vet att ett tåg mellan Sala och Uppsala klippte sju älgar i en smäll, men det var ju tåget.
Bussen är lite värdigare och långsammare...

Jonas Strömblad

Det är bra jobbat!
Nästan som vår X2'a 2019, som klippte 3 älgar inom en 15-minutersperiod på väg söderut från Sundsvall förra veckan

Citat ur fordonssystemet...
LUFTLÄCKA AUTOMATKOPPEL EFTER KROCK MED ÄLG_090228 DSBC__________
SANERAS EFTER 3 ÄLGPÅKÖRNINGAR I 583 INOM 15 MIN. SE ÖVER FRONTEN
OCKSÅ. 090228 DSFF_______________________________________________


/J

Staffan Sävenfjord

Citat från: Wetjo skrivet 04 mars 2009, 12:03:40 PM
Jag vet att ett tåg mellan Sala och Uppsala klippte sju älgar i en smäll, men det var ju tåget.
Bussen är lite värdigare och långsammare...

Det har också hänt att samma älg har blivit påkörd av fyra olika tåg. Den har helt enkelt kastats mellan de båda spåren på en dubbelspårig bana av de tåg som passerat förbi. Lokförarna uppfattade det som om älgen flög över kanten på banvallen på andra sidan och larmade därmed bara om viltpåkörning.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 04 mars 2009, 12:05:49 PM
Det är bra jobbat!
Nästan som vår X2'a 2019, som klippte 3 älgar inom en 15-minutersperiod på väg söderut från Sundsvall förra veckan

Citat ur fordonssystemet...
LUFTLÄCKA AUTOMATKOPPEL EFTER KROCK MED ÄLG_090228 DSBC__________
SANERAS EFTER 3 ÄLGPÅKÖRNINGAR I 583 INOM 15 MIN. SE ÖVER FRONTEN
OCKSÅ. 090228 DSFF_______________________________________________


/J

Var gjorde du av grillen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss-Anders

Körde till jobbet på östra Öland  en januarimorgon för några år sedan. Strax bredvid vägen stod 7 älgar med rykande andedräker som ett mindre moln. Man kan behöva ett påminnelse lite då och då  så man tar man det försiktigt när man kör genom Mittlandsskogen.

Mvh
Buss-Anders