Norrtälje stadsbuss

Startat av Bussmicke, 12 september 2021, 10:38:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

B10M

Det går ju inte riktigt att jämföra slingorna med dagens linjenät med dubbelriktade linjer. Men 20-minuterstrafik i enkelriktade slingor är ju helt klart bättre än dagens 60-minuterstrafik. Nu går ju varken Kvisthamraslingan eller Vigelsjöslingan att återskapa med dagens bebyggelse. Nordrona och Baldersgatan måste ha egna linjer. Däremot borde man kunna förlänga 656:an till Solbackavägen (direkt från Grinds servicehus) och koppla ihop med 658:an till en obetydlig kostnad. Med en välplanerad tidtabell får man då en dubbelriktad slinga med 30-minuterstrafik totalt sett utanför rusningen, vilket är nästan lika bra som förut, men bättre i rusningen.

Ett stort tack till Bussmicke som lägger ut dessa vackra bilder från 90-talets Norrtälje som väcker härliga minnen till liv.

Ersa

Samtidigt är det idag ett betydligt ökat resande inom tätorten på de vanliga långa linjerna. Det här att som fullt frisk ungdom/vuxen hoppa på och åka dubbeldäckare eller redan fullsatt boggiebuss mot Singö, bara en enda hållplats inom tätorten, är ett fenomen som snarare ökat. Särskilt under pandemin.

Bussmicke

Kul att bilderna uppskattas Hälsar Bussmicke Från ett regnigt Malmö

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.