Motorplåtar Volvo 8900 och Scania Scala

Startat av Calle, 22 juni 2015, 22:18:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Calle skrivet 19 juli 2015, 19:26:57 PM
"Alla" har det inte, har själv sett en ny 8900 på verkstad och den hade inga plåtar under själva motorrummet.

Sen finns det själv andra individer som både har plåtar och som saknar dessa. Keolis är mycket duktiga på att sköta detta, då samtliga B12BLE 8500 och alla Solaris har luckor under motorrummet.

Men, har egentligen en B9S någon typ av ljudisolering?  ???

De som du insinuerar missköter rutinerna med motorplåtar når du ändå inte via detta forum, så jag föreslår att du börjar vända dig till dem direkt med din konstanta kritik.

Volvo B9S har olika ljudisolering beroende på årsmodell/tillverkningstid. De sista årsmodellerna som rullar hos Nobina i Umeå tätort samt mellan  Norrtälje och Uppsala är riktigt tysta och behagliga jämfört med de första årgångarna från c:a 2005.

j-a

Låter otroligt att Volvo skulle leverera bussar utan skyddsplåtar i dessa tider med alla regler och bullernivåer som måste följas av alla tillverkare,om plåtarna sen tagits bort efter leverans är väl sen en annan sak,du säger att du sett en ny 8900 på verkstad utan plåtar,kan det inte då vara så enkelt att dom skruvats bort för att åtgärda något jobb eller tvätt? ;)

Eric Ö.

Volvo 8900 med B7RLE har inte motorplåtar, medans både B8RLE och B9RLE har det.
Tjörns Omnibustrafik 2015 - 2017
Nobina Trollhättan 2017 - 2019
Tillbaks på Tjörns Omnibustrafik 2019

MrRep

Alla Volvo bussar har inte. B9B och B9A saknar också dessa plåtar från fabrik.

Calle

Citat från: MrRep skrivet 19 augusti 2015, 20:01:10 PM
Alla Volvo bussar har inte. B9B och B9A saknar också dessa plåtar från fabrik.

Korrekt, vad jag förstått. Men, vad har B9S för typ av yttre inkapsling?

Erling.L

Citat från: Calle skrivet 23 augusti 2015, 22:10:59 PM
Korrekt, vad jag förstått. Men, vad har B9S för typ av yttre inkapsling?

Vill minnas att de B9s som rullade för GS hade inga motorplåtar o knappt 1dm isolering inåt, o kanske 2-3 cm isolering i ytterluckan.¨

Men som sagt detta om mitt minne inte sviker mig e ju några år sedan jag körde Skrotet.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus