Swebus lägger ned Arlandalinjen

Startat av virtual1, 18 juni 2013, 11:42:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Linje 899 finns ju knappt kvar längre. Vardagar 06:10, 07:20, 08:05 och 15.10 från Uppsala Stationsgatan, samt eftermiddagar 15:55, 16:45 från Stockholm Cityterminalen.
http://www.swebus.se/Global/TIDTABELLER/17-juni-18-augusti-2013/899.pdf

Jag antar att både Swebus Express AB och Nettbuss Express AB numera enbart ser Uppsala som en hygglig uppställningsplats med rastlokaler och närbelägna verkstäder, vilket är det enda skälet att man kör såpass långt norrut om Stockholm. Passagerarna tar man med sig när man ändå åker, och då duger ett nollresultat eller låg vinst för sträckan gott och väl. Tiden då målet var att köra sträckan enbart för att få med sig en massa kunder och tjäna en massa pengar verkar vara över för flera år sedan.

På Karolinska arbetar de flesta kontorstider, vilket gör att man kan man täcka upp denna arbetsplats med c:a två södergående avgångar på morgonen, och c:a två-tre norrgående på eftermiddagen. Det borde väl fortfarande vara samme Uppsalabaserade förare som lämnar samt hämtar samma individer på Karolinska efter att ha vänt i Linköping mitt på sitt 13-timmarspass.

Jacob

Nu pratade jag ju om tidtabellen fr.om 19/8. Om man nu ser Uppsala som en hygglig uppställningsplats är det väl ganska onödigt att köra turen dit via Arlanda?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!