Stora skyltningsproblem i SL:s busstrafik

Startat av tågluffaren, 22 augusti 2011, 08:41:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren


the0fiskis

vad jag kunde se idag funkade som inget hadde hänt i nacka värmdö och i inerstaden

Andreas91

Är ute på en ny tripp i Keolis nya områden och som sagt, hittills verkar allt vara som det skall. :)

Olle

Jag såg några dubbeldäckare i morse som såg ut att vara i trafik på 676 med Ej i trafik och KLAR FÖR TRAFIK....

Ersa

Alla bussars skyltar utom två i Rimbo har "vaknat upp". De återstående borde vakna imorgon bitti.

caa

Citat från: Ersa skrivet 22 augusti 2011, 11:11:49 AM
Jag håller med JDS idé här. I UL-trafiken har bussen en helsvart skylt när man vrider på huvudströmmen och startar upp den på morgonen. Får den därefter kontakt med Init-maskinen som har fått ett korrekt omlopp inlagt och när den konstaterar att bussen står vid starthållplatsen, så skyltar den om till rätt nummer+destination. Är Initen helt utslagen förblir skylten förmodligen helt svart och går därefter att komplettera med en plastskylt i rutan.

I de UL bussar som får det nya Init systemet fungerar det på samma sätt som SL. Dvs. Ej i trafik om man inte är i omlopp eller skyltar annat manuellt. Blanka skyltar ska inte förekomma. Tycker precis som många andra borde vara bättre att det stod Upplands lokaltrafik eller UL istället för ej i trafik.

5783

Många bussar på linje (förlåt) buss 19/19x gick idag med texten "Klar för trafik".

Mikey

Ett antal av Arrivas vagnar gick med "Ej i trafik" i eftermiddags.