Stora skyltningsproblem i SL:s busstrafik

Startat av tågluffaren, 22 augusti 2011, 08:41:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: Ted S skrivet 22 augusti 2011, 10:50:29 AM
Färskare info säger att en viktig styrfil var korrupt, och det inte är relaterat till tidtabellsskiftet som sådant. Först i morgon lär det funka igen i full omfattning.

/Ted

Helt rätt! http://www.idg.se/2.1085/1.399297?mv=pass

Olle

Citat från: RoggaBoy skrivet 22 augusti 2011, 15:34:21 PM
Helt rätt! http://www.idg.se/2.1085/1.399297?mv=pass

Från IDG
Idag har vi dessutom lagt om från sommartid till normaltid, och det kan ha påverkat. säger SLs pressekreterare Jesper Pettersson.

Känns som om SL har flera problem ?

Ersa


RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 22 augusti 2011, 15:38:38 PM
Nu är väl Ted ändå förstahandskälla, framför IDG.se? ::)

Ja, men dom har iaf talat med en som är anställd på SL
med, men jag länkade bara till en artikel och förstår inte vad de skulle vara för problem med de. Dom skriver ju precis det som Ted skriver också.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 22 augusti 2011, 15:43:46 PM
Ja, men dom har iaf talat med en som är anställd på SL
med, men jag länkade bara till en artikel och förstår inte vad de skulle vara för problem med de. Dom skriver ju precis det som Ted skriver också.

Problem? Nej, det är bara så att jag litar mer på direktinfo från Ted, än från media. :)

Mikael Ringmarck

Citat från IDG: "Idag har vi dessutom lagt om från sommartid till normaltid". Har man redan ställt tillbaka klockan?  :P

Ted Selander

Citat från: Mrbuss skrivet 22 augusti 2011, 16:38:46 PM
Citat från IDG: "Idag har vi dessutom lagt om från sommartid till normaltid". Har man redan ställt tillbaka klockan?  :P

Lägg till "tabell" efter sommartid och normaltid, så har nog SL:s informatör haft rätt avsikt! SL använder i vissa sammanhang ordet normaltidtabell. Det ska inte låta lika kallt som vinter-, och dessutom gäller den 10 av 12 månader om året.

/Ted

Jens

Det verkar finnas problem på andra ställen också - jag såg idag att ett antal bussar utanför stomlinjerna här i Jönköping hade manuella pappersskyltar och tv-displayerna på ICA Maxi visade någon form av interna linjenummer som skilde sig helt från de officiella.

5783

SL har missat linje 151 i papperstidtabellerna också.  :P

Hasse L

Det borde gå att skylta linjenummer manuellt oavsett korrupta styrfiler.

Lars


Micke A

Visst fan ska man kunna gör det, men vid inköpet kanske man glömde en simpel sak, var ju så mycket annat extra man fick för pengarna tyckte dom som bestämde.
Man skäms när man hör sådant


Andreas91

Hoppas man lyckas få bukt med problemet snart. Videoreportaget tyckte jag iofs vart lite kul, när den blåa OmniCity-leden ankommer Fältan som 35 mot Västerhaninge. Då börjar man nog verkligen ana ugglor i mossen...  ;D

buskörare

Citat från: Hobgoblin skrivet 22 augusti 2011, 19:22:08 PM
Det borde gå att skylta linjenummer manuellt oavsett korrupta styrfiler.

Det brukar ju göra det när det knasar. Men idag verkar nått som skickar över info från BussPC'n till skylten ha varit trasigt. Det konstiga är väl att det faktiskt funkade på vissa bussar. Jag körde 3 olika bussar idag. En som inget funka på (jo, all info invändigt), en som gick att skylta manuellt och en som ändå ropade linje och destination utåt, trots Ej i trafik på skylten. Dock var det typ ingen som lyssnade på det  ::)