Omprofilering på busshållplatserna i SL-land, hur går det?

Startat av virtual1, 04 november 2021, 15:26:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Den sista jag kände till med gamla SL-loggan med bara en enda ring runt bokstäverna, byttes ut i somras. Tror att de linjer som mestadels haft tavlorna från 1977 och äldre, var de linjer som man började med. Åtminstone i norra tredjedelen av länet.

Nico

Tror det kan finnas kvar äldre topptavlor på vissa uddalinjer. Vill minnas att jag såg äldre topptavlor på bl.a. 662 så sent som i somras.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 07 november 2021, 13:25:14 PM
Den sista jag kände till med gamla SL-loggan med bara en enda ring runt bokstäverna, byttes ut i somras. Tror att de linjer som mestadels haft tavlorna från 1977 och äldre, var de linjer som man började med. Åtminstone i norra tredjedelen av länet.

Där ser man, får vara glad för det lilla man har då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

toddetoddelito

Om man inte har tagit ner den sedan sist jag var där i våras, så har hållplatsen Kårsta station en avstigningstopptavla med den gamla SL-loggan.

Inte riktigt lika kul som de med linjenummer kanske, men tyckte ändå det var roligt att se den då.

Bussmicke

En dåligt manipulerad bild, försökte ta bort personen som stod jämte hållplatsen. Minns inte hur man gjorde riktigt så jag måste öva mer men så här såg en hållplats ut 1991

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

igel

På Bogesundsvägen, och ett antal andra ställen med lite trafik, har det fram tills nu funnits en mindre variant av topptavla. I "Roland Hassel, Terrorns finger" 1989, syns mängder med topptavlor längs Bogesundsvägen och de verkar vara av normalstorlek, när kom de små?

https://www.svtplay.se/video/27122361/roland-hassel/roland-hassel-sasong-2-terrorns-finger?position=3996&id=jbz26Aj
1:06:47 och framåt finns mängder med scener längs Bogesundsvägen och Frösviksvägen. Första scenen är vid Frösviksvägens vägskäl, och sista är vid Broksnäs vägskäl.