Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Greger Larsson


Fredde

Det närmar sig.... Besked på E27 och E28 i Stockholms län kommer imorgon eftermiddag.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob med C

Citat från: Fredde skrivet 16 november 2015, 20:04:51 PM
Det närmar sig.... Besked på E27 och E28 i Stockholms län kommer imorgon eftermiddag.
Kallhäll och Södertälje?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!




Fredrik Gelin


Knallhatt

Kallhäll:
1) Nobina
2) Keolis
3) Transdev

Södertälje
1) Nobina
2) Nettbuss
3) Keolis

Ersa

Jag har aldrig önskat att Nobina skulle tappa något av dessa områden, men då man ser tvåorna och treorna i listorna känns det ändå som att det hade varit kul om både Nettbuss och Transdev (samt framöver även Bergkvarabuss) tagit sig in i till länets linjetrafik. Dagens situation med bara tre företag (som vi haft i decennier) påminner dessvärre lite som att landstinget stöttar ett slags oligopol. 5-6 st trafikutövare borde väl ändå Stockholms län klara av?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars_L

Citat från: Ersa skrivet 17 november 2015, 17:21:02 PM
Jag har aldrig önskat att Nobina skulle tappa något av dessa områden, men då man ser tvåorna och treorna i listorna känns det ändå som att det hade varit kul om både Nettbuss och Transdev (samt framöver även Bergkvarabuss) tagit sig in i till länets linjetrafik. Dagens situation med bara tre företag (som vi haft i decennier) påminner dessvärre lite som att landstinget stöttar ett slags oligopol. 5-6 st trafikutövare borde väl ändå Stockholms län klara av?

Fast här har man ju dock ändå valt att ha kvar "mellanstora" områden, så att andra kunnat lägga. Riktiga krisen var väl med E19 och E20, då i den förra (tänker inte på E19B) endast Nobina och Keolis var med och E20 var sådan att inte ens Nobina kunde lägga (på grund av kravet på spårtrafikskompetens). Har inte fått uppgift om hur många som la än, men jag antar att Transdev och Nettbus la på båda, och kanske även Arriva?

Tyvärr var det väl här snarast utifrån - SL:s perspektiv - något ont nödvändigt att behålla dessa relativt små områden, då det inte fanns några andra att slå ihop med och synergierna var obefintliga mellan dessa nordvästra kommuner och södra länshalvan



Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Ersa

Verkligen skönt att slippa ytterligare ihopslagningar till nya gigantområden!