Lite västsvenska bussar (Bildsvep)

Startat av Gano, 23 juli 2023, 23:40:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Häromdagen blev det en tur i Västra Götaland.


Nobina 7390 ses anlända till Åkareplatsen i Göteborg med en tågersättningsbuss från Mölndal. Denna är normalt hemmahörande i Helsingborg tillsammans med den blå 7389 och den andra gula 7391.


Nobina 7327, denna normalt hemmahörande i Lund anlände även den till Åkareplatsen. Hur kommer det sig att dessa ibland kördes av personal med Transdevs uniform?


Före detta Nobina 7406 var även den ute i ersättningstrafiken. Även före detta 7404 har synts till. Dessa ägs nu av Svea Lastvagnar.


Efter en tur till Borås med linje 100 syntes Nobina 4195 avgå från Borås C med linje 151 mot Sandared.


Keolis 1907 anländer till Borås C före avgång mot Göteborg Åkareplatsen på linje 100.


Nobina 3714 vid Borås C på linje 5 mot Brämhult via Sjukhuset.


Lite senare på eftermiddagen syntes Nobina 7124 vid Trollhättan RC på linje 65 mot Vänersborg RC.


Den 10 år gamla finnen, Nobina 6129 även den vid Trollhättan RC på linje 22 mot Strömslund.


Sist men inte minst, Nobina 6877 vid Lödöse södra på linje 421 mot Älvängen. Denna snart 15 år gamla vagn lär väl inte ha långt kvar?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

7390 har synts till i Göteborg varje gång jag varit där denna sommaren. Tågersättningen är en månad till så det är väl bara att passa på.  ;)

Bussmicke

Jo men ska inte dit i sommar. Är i Skåne veckan skolorna börjar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Skåneresenären

Tack Gano för som alltid intressanta inlägg och fina foton  :)

Stadsbussarna i Trollhättan och Vänersborg ska ju ersättas med elbussar i höst från MAN om jag inte minns fel. Någon här som vet vad övriga bussar mellan de båda städerna ska ersättas med?

I augusti är det väl också trafikstart för Vy:s nya avtal för Dalsland. Förutom de lågentrébussar som tidigare visats här i forumet från Scania, vad ska ersätta expressbussarna på bl.a. linje 700?

Tanum97

Stadsbussarna i Vänersborg blir BYD och i Göta Älvdalen Scania Citywide och Volvo 8900.

I Dalsland blir det också Volvo 8900.

S Svensson

Är det Sandras Transport AB som kör ersättningstrafiken Göteborg -Åkareplats till och från Mölndals Nedre ?

Gano

Sandras har haft någon buss ute varje gång jag varit i Göteborg.