Nobina- och Connect-bussar hos Busspart Varberg

Startat av Bernt Talbrant, 09 juli 2023, 18:13:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

I torsdags den 6 juli svängde jag förbi Busspart i (strax utanför) Varberg.

Dels fanns där tre Nobina BYD K9U, 3965 och 3970 från Nyköping samt 3916 från Lidköping. 3965 var fortfarande grön men torde, som 3970 redan blivit, snart bli Västtrafikblå. 3916 var trol där på någon form av ombyggnad liksom Lidköpings övriga blir en i taget.

Utöver dessa fanns fyra bussar tillhörande Connect Bus. Dels nr 197, en blå Iveco First och dels tre st Mercedes Benz Sprinter, nr 175-177, i Connects egna färger. Samtliga har enligt SBH ett förflutet i Karlskoga och de tre sistnämnda kan därför tänkas ha målats om medan 197 möjligen också inväntar omlackering.

John P

BYD från Nyköping kan nog vara bussar som ska till Vänersborg, blir begagnade BYD från just Nyköping från Oktober är planen.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bernt Talbrant

Citat från: John P skrivet 11 juli 2023, 13:47:39 PMBYD från Nyköping kan nog vara bussar som ska till Vänersborg, blir begagnade BYD från just Nyköping från Oktober är planen.

Ja så är det säkert, det är ju mycket riktigt så det är sagt.

Bernt Talbrant


virtual1

#5
Är de fullt ersatta?

Bernt Talbrant

Ingen aning, jag har bara läst att man ska få sådana istället för BYD som flyttas.

virtual1

Jo, det har jag också läst,  men det lät som du visste mer om de är där på plats eller inte

Bese001

Googla på nya elbussar Nyköping    (SVT Nyheter lokalt) så finns en film som visar PBA 61H vilken är i trafik 230711. Ska bli 15 st totalt och 4-5 till finns förregistrerade på SBH.

Gano


Bese001

#10
Tack Gano. Har inte koll på hur man gör.

AO

Har BYD-bussarna blivit ersatta inom rådande avtal och varför i så fall? Eller är det en ny avtalsperiod?

Lars-Håkan_E

BYD bussarnas sämre räckvidd jmf med dem som ersätter är orsaken