Huvudmeny

763sek

Startat av michael k, 19 februari 2008, 09:49:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

michael k

efter att städat i tre timmar efter ett gäng grisar
så var det dags att ta sig hem buss4you hade gått och swebussvistannarvidvarjemjölkpall orkar jag inte med så jag tog tåget
763sek för en enkel mellan stockholm och jönköping ???
fyfördenlede att jag inte skall betala själv ;D
hur kan det vara så dyrt?
stockholm bankock brular ju kosta 7500sek med tai
london tor brukar ju vara billigare med flyg

det finns ju bara en slutsats att sj är ett ovanligt girigt bolag eller att det är väldigt innefektivt?
det är synd att vi har monopol i järnvägstrafiken i detta land(med något undantag)

Martin Maltkvist

Citat från: michael k skrivet 19 februari 2008, 09:49:47 AM
efter att städat i tre timmar efter ett gäng grisar
så var det dags att ta sig hem buss4you hade gått och swebussvistannarvidvarjemjölkpall orkar jag inte med så jag tog tåget
763sek för en enkel mellan stockholm och jönköping ???
fyfördenlede att jag inte skall betala själv ;D
hur kan det vara så dyrt?
stockholm bankock brular ju kosta 7500sek med tai
london tor brukar ju vara billigare med flyg

det finns ju bara en slutsats att sj är ett ovanligt girigt bolag eller att det är väldigt innefektivt?
det är synd att vi har monopol i järnvägstrafiken i detta land(med något undantag)
Vilken avgång reste du med och vilken dag?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Cero

Tåg är trevligt men tyvärr relativt dyrt om man inte lyckas pricka in rätt avgångar och prisplaner. Och det är inte ett specifikt svenskt problem utan prislappen är högre för tåg än flyg på många sträckor runt i Europa. Det tycker jag är tråkigt för jag kan mycket väl tänka mig att åka tåg istället för flyg eller bil nu när det börjar finnas så många utmärkta förbindelser med snabbtåg, men ofta blir det flyg eller egen bil ändå.

michael k