2009 - En järnvägsbild från varje månad.

Startat av Kristian, 01 januari 2010, 16:29:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian


Januari. Jag bodde en månad i Malmö p.g.a. praktik på Pågatågen och har här tagit en tur till Danmark. L.N.J. Lm 29 ankommer till Lyngby lokal.

Februari. Tåg 1845 står i Åstorp i väntan på avgång mot Helsingborg.

Mars. Efter Malmö begav jag mig till Nässjö för ytterligare två veckors praktik hos G.C. Här ankommer Y1 1352 till Nässjö från Vetlanda.

April. Praktik hos Stockholmståg. Här har tåg 2942 just klargjorts i Tumba.

Maj. Fortfarande praktik, tåg 2940 har avgått från Rotebro.

Juni. Kursen avslutad, äntligen fick man tid att åka ut och fota som man ville. Sista dagen med skarvspår mellan Universitetet och Ålkistan samt Altorp och Näsby park. Här ankommer ett tåg mot Näsby park till Näsby allé

Juli. På väg till Öland med bil. Ett godståg mot Nässjö passerar den västra försignalen till linjeplatsen Vallnäs.

Augusti. Tunnelbanetågen vilar i Nyboda.

September. Den första längre fototuren med min nya bil. X50 900x rullar fram mellan Hållsta och Skogstorp.

Oktober. Ett godståg passerar sjön Lanaren mellan Södertälje och Järna.

November. Ingen vidare fotomånad för min del, så november får representeras av en rälsbuss i skala 1:87. Modulkörning på MJ-hobbyexperten i Västberga.

December. Inget tåg, men mycket snö. En plankorsning mellan Tungelsta och Hemfosa i vinterskrud.

Gott nytt år på er allihop! :)

Carl Eric

Så du är lokförare? I så fall, har du fått jobb?

Gott Nytt År - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Kristian

Citat från: calken skrivet 01 januari 2010, 17:21:47 PM
Så du är lokförare? I så fall, har du fått jobb?

Gott Nytt År - Calken
Ja, utbildad till det i.a.f. Nej, men jag har ringt runt lite och ska på intervju snart (ska bli kallad enligt tanten jag pratade med).

Carl Eric

Citat från: Kristian skrivet 01 januari 2010, 18:24:19 PM
Ja, utbildad till det i.a.f. Nej, men jag har ringt runt lite och ska på intervju snart (ska bli kallad enligt tanten jag pratade med).

Okej, lycka till!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!