8 Juni var en varm dag..

Startat av Fredde, 09 juni 2008, 17:39:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde


Fredde

#1
Om någon undrar över vad "RDS"  -CITY-  är för något så är det en lokal station som sänder fr Gävle på 102,7Mhz och dom hörs nästan ner till Uppsala & mot Hofors samt Söderhamn.. En av dom få som sänder lokal reklamradio över FM-bandet i dagens läge...

//Fredde

bastuper


Fredde

#3
9-3 HT-Turbo på 205HK, köpte bilen 5 dagar ef jag tog körkotet vid 31års ålder... Sent är det, men roligt som fan var det då, man träffa en ny polare via Lunar som hjäpte mig till som tusan med kortet å jag körde inte en gång på en körskola heller, fan man kan ha roligt med på äldre dagar :-) internet har nog varit det bästa som hänt om man ser lite tillbaka....

Han har kört bilen i 230km/h men det jag fan inte vågat än men den går som fan om man pressar lite...
Jag är lite för laglydig fortfarande hehe...

//Fredde

Simon Bertilsson

Citat från: Fredde skrivet 10 juni 2008, 01:30:52 AM
9-3 HT-Turbo på 205HK, köpte bilen 5 dagar ef jag tog körkotet vid 31års ålder... Sent är det, men roligt som fan var det då, man träffa en ny polare via Lunar som hjäpte mig till som tusan med kortet å jag körde inte en gång på en körskola heller, fan man kan ha roligt med på äldre dagar :-) internet har nog varit det bästa som hänt om man ser lite tillbaka....

Han har kört bilen i 230km/h men det jag fan inte vågat än men den går som fan om man pressar lite...
Jag är lite för laglydig fortfarande hehe...

//Fredde

Kan tro där är krut i den! Själv har jag en dito, men med den lite mindre turbon (185 hk). Den går som ett skott när man pressar upp den i de lite högre varvtalen!  ;D

Ersa

Äger själv en 18 år gammal 9000 med lilla 2.0-litersmotorn med den inte speciellt lilla fulltrycksturbon. Det är inte direkt tråkigt att köra "gamla" bilar som kombinerar ett uselt andrahandsvärde (läs: inköpspris) med nybilsprestanda. ;D

Martin

Kör en 9-5 biopower 2.3 automat. Man blir nästan rädd när man trampar till ordentligt på gasen. Det är den bästa bil jag ägt, tidigare ahade jag en V70. Vilket skräp! Den var nästan mer på verkstaden än hemma i garaget.

Daniel Söderberg

Kör också Saab.
Kanon bilar med riklig utrustning och väldigt bra prestanda till ett löjligt låg pris.

Walter

Kör en 9-3 SC TDi 150 hk-08 Är en verkligt kul bil åtminstone jämfört med den V50 2.0D jag hade innan!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!