Nybron 1993

Startat av Janne Rickman, 20 mars 2009, 19:49:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman



Uppsalabuss 140
F.d. SL 5331

/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Janne Rickman skrivet 20 mars 2009, 19:49:37 PM


Uppsalabuss 140
F.d. SL 5331

/Janne

Vilken nostalgi! De här bussarna 140-142 minns man. De var faktiskt särlingar bland Uppsalas bussar. Inte långt innan de köptes in till Uppsala hade man gjort sig av med Scania CR 112 som var jämnåriga med dessa. Sedan kom man visst på att man gjort sig av med för många och köpte då in dessa istället. Så här i efterhand är det roligt att se dessa. Bilden är verkligen historisk. Östra ågatan som bussen står på är idag helt omgjord och det går inte längre bussar på den
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Wetjo

Citat från: Janne Rickman skrivet 20 mars 2009, 19:49:37 PM

Uppsalabuss 140 F.d. SL 5331
/Janne

SL 5331 - 5336 gick i Brogaraget i slutet av SL-karriären. Har för mig att dom kom från Bromma eller Ekerö.

Simon A

Men vad gräsligt grön den var i fronten :-X

//Simon

Ersa

Ja, den vita överdelen fattas tyvärr. Bussen bakom däremot: Så ska det se ut! :)

Viking

Mycket trevligt att se, finns det någon som har en bild i SL livre på någon av individerna?

tycker och undrar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 24 mars 2009, 05:56:41 AM
Ja, den vita överdelen fattas tyvärr. Bussen bakom däremot: Så ska det se ut! :)

   Jo, dom blev väl lite väl gröna i fronten om man jämför med dom andra. Men vad fint dom gick när dom kom till oss och hur risiga dom var när vi sålde dom.

   //Niclas

Oskar A

Citat från: Viking skrivet 24 mars 2009, 12:48:57 PM
Mycket trevligt att se, finns det någon som har en bild i SL livre på någon av individerna?

tycker och undrar
//Viking


Jodå, Bussmicke har bilder på 5331 (140) sam 5333 (141):


Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 24 mars 2009, 05:56:41 AM
Ja, den vita överdelen fattas tyvärr. Bussen bakom däremot: Så ska det se ut! :)

Det är en förenklad lack kan man säga. Antagligen ville man inte kosta på lack efter det riktiga sättet utan gjorde en sådan här förenkling istället
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

UB 142, vad hette den som H10?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Viking

Tack för SL bilderna,

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida