SJ Buss Linköping, körspec 1971.

Startat av Ingwar Åfeldt, 26 februari 2009, 02:26:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 18 mars 2009, 07:48:05 AM
Tack för svaret!

M v h
Ingwar


Bilden på SJ 0497 fanns på Norrköpings Busslinjegrupps tidtabeller t o m 1980/81.
Det var sista utgåvan innan de ersattes av Ötrafs och KLT:s utgåvor.
(Man har ju ett ex kvar minsann.)
Som fordon hängde 0497 med t o m 1985 och såldes till Hölö för skrotning 1986.
Sista tjänstgöring skedde i Åtvidaberg.
Leverans skedde till Valdemarsvik tillsammans med 0498, då järnvägen dit nedlades 1966.
Ganska snart hamnade den dock i Västervik och senare valsade den runt inom regionen på
olika stationeringsorter.

Mvh

Christian

Ingwar Åfeldt

En blankett som man fick använda då och då var naturligtvis SJ bl 943.16, Felrapport. Finns det någon som vet hur länge denna blankett användes innan den ersattes av någon nyare?



Framsidan.


Baksidan.


M v h
Ingwar



Ingwar Åfeldt

Skulle ha haft med denna bild i föregående inlägg. SJ biljettång för bussförare. Används biljettänger numera?




M v h
Ingwar


Mikael Blom

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 24 mars 2009, 21:03:47 PM
En blankett som man fick använda då och då var naturligtvis SJ bl 943.16, Felrapport. Finns det någon som vet hur länge denna blankett användes innan den ersattes av någon nyare?



Framsidan.


Baksidan.


M v h
Ingwar




Kan meddela att felrapporterna i Jönköping ser likadana ut än i dag. Statens Järnvägar är ersatt med Arriva f.n. och det har tillkommit några punkter, till nr 46 tror jag. Och så är de nu i A5-format precis som bilderna visar med beskrivningen undertill och blank baksida. Sitter i likadana orangefärgade block som hos SJ där kopian lämnades kvar. Fast det blåa kopieringspapperet har ersatts av självkopierande dito.
Jag har länge förundrats över att dessa felrapportblock levt kvar här trots att det har varit ett antal olika trafikutövare sedan SJ-tiden.

/Micke

Ersa

Citat från: Mikael Blom skrivet 26 mars 2009, 09:10:55 AM
Kan meddela att felrapporterna i Jönköping ser likadana ut än i dag. Statens Järnvägar är ersatt med Arriva f.n. och det har tillkommit några punkter, till nr 46 tror jag. Och så är de nu i A5-format precis som bilderna visar med beskrivningen undertill och blank baksida. Sitter i likadana orangefärgade block som hos SJ där kopian lämnades kvar. Fast det blåa kopieringspapperet har ersatts av självkopierande dito.
Jag har länge förundrats över att dessa felrapportblock levt kvar här trots att det har varit ett antal olika trafikutövare sedan SJ-tiden.

I Umeå levde Polarbuss gamla felrapportblad kvar under hela Veoliatiden, så de egna fälten för "Onspot" och "Diffspärr" försvann först i och med att Swebus införde sina egna felrapportblad.

Ersa

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 24 mars 2009, 22:58:58 PM
Skulle ha haft med denna bild i föregående inlägg. SJ biljettång för bussförare. Används biljettänger numera?

Inte vad jag vet, men både tängerna och deras läderfodral med bältesfäste ligger alltid högt i pris på Tradera. Inte en enda utlagd förblir osåld.

Ingwar Åfeldt

Hittade en hemmagjord prislista för linje 36 Linköping - Kisa. Som synes ett unikt samarbete mellan SJ och SL. ;)


Tyvärr har bläcket flytit ut lite under årens (38 stycken) lopp.


M v h
Ingwar