SL historia från 1990-talet 98

Startat av Bussmicke, 16 juni 2012, 00:12:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Snygga bilder! I synnerhet 5881. ;)

/Peter

Mikael Ringmarck

Ojojoj, försöker du ta livet av Kvarne och en annan Scania-fantast?  ;D Var det någon särskild anledning till att 5881 fångade sådant "intresse"? Jag tänkte om den kanske rent av var på väg att fasas ut detta år?

Bussmicke

Ingen aning faktiskt. på den tiden dokumenterade jag busslinjer en del. Många bilder gallras ut medan vissa behålls som håller måttet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 16 juni 2012, 15:39:23 PM
Ingen aning faktiskt. på den tiden dokumenterade jag busslinjer en del. Många bilder gallras ut medan vissa behålls som håller måttet.

Ja det är ju ändå ett och ett halvt decennium sen så det är inte lätt att minnas. Hur som helst kan det inte ha varit jättelång tid kvar för denna pärla. Kanonbilder som alltid!  :)

Kvarne

Mums!
Mkt trevliga bilder BM! Ser fram emot fortsättningen!  :) ;)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Peter Rost

5881 avreggades 1998-02-25, enligt SBH.

/Peter

Mikael Ringmarck

Citat från: Peter Rost skrivet 16 juni 2012, 23:49:55 PM
5881 avreggades 1998-02-25, enligt SBH.

/Peter

Tack för infon! Ja det var ju inte många månader efter att bilderna togs  :-\

Fredrik Klint

5881 diggas extra mycket, den gamla Hammarbyvagnen! Var en av de sista, kanske rentav den allra sista H10:an i Hammarby, att bli ommålad till SL´86. Ett fåtal fick ju SL´94 också...

Robert Brink

Och tänk om det varit lite ordning på tidningarna som ligger framför instrumentpanelen på 5881! >:(
Så ska det inte se ut...

För övrigt, en alltid uppskattad bildserie från BM!

//R

yngrot

Citat från: Robert Brink skrivet 29 juni 2012, 19:14:01 PM
Och tänk om det varit lite ordning på tidningarna som ligger framför instrumentpanelen på 5881! >:(
Så ska det inte se ut...

För övrigt, en alltid uppskattad bildserie från BM!

//R


Håller med det ser för j####t ut ..  fy för sånt  inte nog med att det ser illa ut rutan immar lätt igen vid regn när där ligger massa tidningar
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina