Bussar i Hultsfred och Linköping i februari 1992

Startat av Staffan Sävenfjord, 10 oktober 2011, 14:06:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 oktober 2011, 21:43:38 PM
Ramkvilla hade personliga skyltar BUSS 1, BUSS 2 etc till dess de blev uppköpta av Veolia och ingår i People Travel Group. Bland de bussbolag som har personliga skyltar i dag är det Barks Buss i Grytgöl som märks mest med sina småvitsiga budskap:
LETS GO
GR8BUS
BUS2GO
BUS4U

Bussen som hade BUS4U är såld. Däremot så har deras senaste nyförvärv texten JUSTGO! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Carl Eric skrivet 14 oktober 2011, 13:51:07 PM
Bussen som hade BUS4U är såld. Däremot så har deras senaste nyförvärv texten JUSTGO! :)

Fast skyltarna följer ju med ägaren och inte fordonen. Att man inte förnyat BUS4U har troligen att göra med att det nu finns ett bussbolag som heter Bus4you och det finns risk för förväxling.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 oktober 2011, 15:24:59 PM
Fast skyltarna följer ju med ägaren och inte fordonen. Att man inte förnyat BUS4U har troligen att göra med att det nu finns ett bussbolag som heter Bus4you och det finns risk för förväxling.

Ser man på, det var mer än vad jag visste. Tack för den informationen! (Och förlåt att det blev lite OT...)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Kaxen

Ska vi vara noga fanns det järnväg genom Högsby redan när du var på besök. Dock bedrevs ingen persontrafik på spåret så att ta tåget dit var inget alternativ.  ;)